وزیر ارشاد پاسخگوی ولنگاری فرهنگی باشد

دنا نما: امام جمعه سی سخت گفت: وزیر ارشاد پاسخگوی ولنگاری فرهنگی باشد.

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه شهر سی سخت ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مبحث نقش معاد در سبک زندگی اسلامی و موضوع محاسبه اعمال پرداخت و اظهار کرد: در قیامت انسان در مقابل نعمت‌های الهی مواخذه و بازخواست خواهند شد.

وی گفت: در آموزه‌های دینی نعمت ولایت انسان کامل، نعمت عمر، ثروت و نحوه کسب و مصرف آن و نعمت جوانی و نعمت قرآن و عترت از جمله نعم الهی هستند که به طور ویژه در مورد آنها سؤال خواهد شد و باور به این اصل در سبک زندگی دنیایی ما اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه سی سخت گفت: انسان‌هایی که به معاد اعتقاد دارند این نعمت‌ها را در جهت رشد و تعالی و تقرب به خدای متعال به کار می‌بندند.

وی در خطبه دوم به تحلیل مناسبت‌ها و تحولات کشور پرداخت و افزود: برخی شخصیت‌های موجه سخنان و حرف‌های ناموجهی می‌زنند و توصیه به خلع سلاح ملت می‌کنند که به تعبیر مقام معظم رهبری این حرف‌ها خیانت به ملت است.

مصباح‌نژاد بیان کرد: در شرائطی که دشمنان ما منطقه پیرامونی را نا امن کردند و هر روز شاهد توطئه جدیدی علیه ایران اسلامی هستیم این سخنان ناصواب و ضد خرد و عقلانیت و اصول دفاعی از منظر قرآن هستند.

وی گفت: مطلب دیگر آغاز سال تحصیلی جدید است که به اهالی تعلیم و تربیت تبریک می‌گویم؛ دانش‌آموزان و معلمان توجه داشته باشند که کارشان یک بار ارزشی دارد و آن هم عبادی بودن تعلیم و تربیت است که می‌طلبد با برنامه‌ریزی و تلاش جدی طرح مصون‌سازی فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

مصباح‌نژاد تصریح کرد: والدین مشارکت و نظارت بر روند تعلیم و تربیت داشته باشند و سند تحول بنیادین باید محور کار و فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد.

وی گفت: مسأله دیگر وضعیت اسف‌بار حاکم بر حوزه فرهنگ و هنر کشور است که اوج ولنگاری فرهنگی را نشان می‌دهد.

مصباح‌نژاد بیان کرد: وقتی فیلمی در ایران مجوز اکران می‌گیرد و در ترکیه به همان فیلم اجازه اکران نمی‌دهند به دلیل وجود صحنه‌هایی نظیر مصرف مواد مخدر، خشونت و حیوان آزاری است که حال و روز فرهنگ و هنر را حکایت می‌کند و شخص وزیر ارشاد مقصر و مسؤول این وضعیت مصیبت‌بار و افسار گسیخته فرهنگی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری دیدبان تیزبین فرهنگ کشور در دیدار امسال هیأت دولت هم فرمودند آن قدر تذکر دادم که خسته و نا امید شدم.

این خطیب جمعه گفت: موضوع مهم دیگر برگزاری کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید استان توسط ستاد کنگره با تلاش‌های سپاه پاسداران در مهرماه امسال است که یک رخداد مهم فرهنگی محسوب می‌شود و فرصت بازخوانی اصول و مولفه‌های عزت و استقلال را به جامعه می‌دهد و به ما می‌فهماند که شهدا به ما عزت دادند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.