برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز نقشی اثرگذار در انتقال اندیشه‌های شهدا به آیندگان دارد

دنا نما: وزیر آموزش و پرورش در پیامی به برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز نقشی اثرگذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شهید به آیندگان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: سلام و صلوات خداوند و رسول گرامی او بر ارواح پاک شهیدان والامقام به ویژه دانش‌آموزان شهید،‌ نونهالان و نوجوانانی که پایه‌های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را متعهدانه بر علم و عمل خویش استوار ساختند.

در پیام همچنین بیان شده است: درود بر ظفرآفرینان همیشه جاوید دانش‌آموز که در میان خیل عظیم شهیدان به قلم سرخ شهادت و شهامت بالاترین معدل خلوص را در کارنامه درخشان مدرسه عالم آفرینش به نام مبارک خویش رقم زدند.

در ادامه این پیام عنوان شده است: شاگردان متبرز مکتب روح‌الله که در مدرسه شهادت جانانه مشق عشق نمودند و مسیر ملک و ملکوت را یکباره در نوردیدند، فهمیده مسلکانی که خداباورانه پرچم ائتلای ایران اسلامی را در سپیده سحری،‌ جاودانه بر بلندای ابدیت به احتزاز درآوردند.

در این پیام تأکید شده است: بدون شک ۳۶ هزار لاله به خون خفته دانش‌آموز عظیم‌ترین پشتوانه توسعه معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی مانا و بی‌مانند برای دانش‌آموزان امروز و آینده این سرزمین‌اند.

 همچنین در ادامه این پیام آمده است: امروز نیز باید با الهام از حضور تحول آفرین دانش‌آموزان در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس زمینه‌های بروز و ظهور توانمندی این سرمایه‌های بی‌بدیل در قصرهای علمی، آموزشی فرهنگی،‌ سیاسی،‌ اقتصادی،‌ورزشی،‌ و فناوری فراهم آید زیرا تعالی پیشرفت همه جانبه کشور همواره مرهون حضور آگاهانه و پرنشاط دانش‌آموزان این همیاران همیشه در صحنه و همراهان دیدار و سرزنده دولت و ملت بوده است.

در این پیام خاطرنشان شده است: برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز می‌تواند نقشی اثرگذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شهید به دانش‌آموزان اکنون و آینده داشته باشند و این امر مبارک قوام بخش فرهنگ مقاومت و ایثار در سایه سار معرفت آموزی  و نوید بخش آینده‌ای روشن و روشنگر، برای تعالی این سرزمین باشد. چشم امید من به دستان کوچک،‌ اندیشه‌های سترگ و دلهای حماسه آفرین شماست.

در پایان این پیام تصریح شده است: امیدوارم با توکل به ذات اقدس الهی و استمداد از ارواح مقدس شهدای دانش‌آموز مدبرانه و امیدوارانه برای عزت،‌ امنیت،‌ پیشرفت،‌ سربلندی و سرافرازی میهن عزیزمان، بکوشید.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.