محرم به یاسوج نیامده است! / بی اعتنایی شهرداری یاسوج به اعتقادات مردم

دنا نما: همواره با آغاز ماه محرم و برپایی مراسم سوگواری برای رهبر آزادگان جهان امام حسین (ع) فضای کشور رنگ و بوی خاصی به خود می گیرد به گونه ای که مردم و ادارات بنا بر عشق و اعتقاد قلبی و معنوی به فرهنگ عاشورا و محرم با سیاه پوش کردن مکان های متعلق به خود اعم از برافراشته کردن پرچم های مشکی، چاپ بنر های با مضامین محرم، تزئین کردن ساختمان های خود با دست نوشته های محرم به استقبال این ماه مقدس و عرفانی می روند تا علاوه بر بعد باطنی و معنوی به صورت عینی و ظاهری هم بزرگی و عظمت ماه محرم را احساس و خود را بیش از پیش با فرهنگ عاشورا و محرم نزدیک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاخص شهر یاسوج که همواره در ولایتمداری و دین داری در طول تاریخ این کشور، کارنامه ای درخشان داشته است هم مردم و هم سازمان ها، نهادها و ادارات به استقبال ماه محرم رفته اند و فضای معنوی خاصی به محیط های متعلق به خود داده اند، اما متاسفانه آنچه امروز از فضای شهری شهر یاسوج مشاهده می شود، بیانگر این است گویی محرم به یاسوج نیامده است!

از آنجایی که متولی، مدیریت فضای شهری بر عهده شهرداری می باشد، بدون شک آماده کردن محیط شهری از جمله میدان های اصلی شهر، بلوارهای پر تردد، تابلوی های تبلیغاتی متعلق به شهرداری  با آرم ها و نشانه های محرم و عاشورا و امام حسین (ع) بر عهده این نهاد می باشد اما اگر در روز اول محرم در شهر یاسوج بازدید کوتاه و میدانی داشته باشید به خوبی به این نتیجه می رسید که با سوء مدیریت شهرداری یاسوج متاسفانه هیچ نشانه ای از محرم در این شهر دیده نمی شود و مسئله محرم با ان قدمت و عظمت تاریخی و با شکوه خود در نگاه شهردار این شهر به فراموشی سپرده شده است!

باید افسوس خورد در کشور و نظامی که بن مایه آن براساس فرهنگ عاشورایی و آگاهی و روشنگری مکتب امام حسین (ع) بنا شده است، برخی از مسئولین و سازمانها اینچنین به رخداد عظیم و تاریخی تشیع بی توجهی کرده و از آن فاصله گرفته اند.

جمله معروف رهبر فقید انقلاب مبنی بر اینکه ما هرچه داریم از محرم و صفر است به خوبی تبیین کننده جایگاه معنوی این ماه عزیز در نزد مردم و مسئولین نظام است.

باید از شهردار شهر یاسوج سئوال کرد که دلیل بی توجهی شما و زیر مجموعه یتان در عدم آماده سازی فضای شهری شهر یاسوج برای محرم چه بوده است؟

آیا شهردار یاسوج آگاهی ندارد که ماه محرم در این کشور آغاز شده است؟

آیا شهردار یاسوج بر روی میز مدیریتی خود تقویم و سالنامه ای ندارد تا به آن بنگرد و ببیند که با آغاز ماه محرم، سیاه پوش کردن نماد های شهری بر عهده این دستگاه است؟

آیا شهردار و شهرداری وظایف فرهنگی خود را به فراموشی سپرده است یا آنکه مدیریت فرهنگی در شهرداری یاسوج تنها یک تابلویی بی جان و ناکارآمد است؟

عمق فاجعه زمانی دیده می شود که میدان های شهر، پرچم های تشریفات شهرداری و تابلوهای تبلیغاتی که در سطح شهر وجود دارند و همگی متعلق به شهرداری می باشند به جای آنکه به فرهنگ و ادبیات عاشورا مزین شوند متاسفانه غرق در تبلیغات تجاری شهرداری هستند و دردناک تر آنکه وقتی ساختمان اداری شهرداری که به عنوان آینه تمام نمای فرهنگ شهرنشینی و دینی قلب شهر یاسوج شناخته می شود هنوز پرچم های رنگارنگ تشریفاتیش برافراشته اند و هیچ تابلو، بنر و نوشته عاشورایی و محرمی در آنجا دیده نمی شود، آرزوی داشتن شهری با مدیریت کارآمد و توانمند در این شهر امری محال است زیرا که خانه از پای بست ویران است!

ای کاش چارت مدیریت فرهنگی این سازمان را حذف می کردند تا بار دیگر مشخص شود شهردار شهر یاسوج مدیری سیاسی می باشد که متاسفانه هیچ گونه شناخت و توانایی از مدیریت فرهنگی یک شهر که مرکز استان و آینه ای تمام نما از شهرهای استان نیز می باشد، ندارد و ای کاش روزی نیز ما شاهد باشیم که در حساس ترین جایگاه شهری یک شهر انسان های با نگاه های کارشناسی و شهری قرار گیرند که با مبانی روانشناسی اجتماعی، شهروندی و معنوی شهروندان یک شهر آشنا بوده و یا حداقل خود را به بی خبری نزنند.

گویی تاریخ در حال تکرار است زیرا همین چند وقت پیش بود که رئیس سابق شورای شهر یاسوج که خود روزی حامی سفت و سخت شهردار یاسوج برای تصدیگری این مسند بود در مصاحبه با اصحاب رسانه بیان کرد: که ما حامیان انتخاب و انتصاب شهردار یاسوج، به خاطر این انتخاب اشتباه از مردم و شهروندان شهر یاسوج عذرخواهی می کنیم و امیدواریم مردم ما را ببخشند!

و اینک بار دیگر نشانه های روشن و غیر قابل بخششی از سوء مدیریت شهردار و شهرداری شهر یاسوج در باره حساس ترین خط قرمز مردم در باب فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) دیده می شود تا ثابت شود شهردار شهر یاسوج گرچه انسان محترمیست ولی یک مدیر با این صفت به تنهایی نمی تواند شهری که مرکز استان است را اداره کند و باید در این راه از توانایی و توانمندی در مدیریت فرهنگی و شهری برخوردار باشد.

حساسیت موضوع آنجا دوچندان می شود که این شهر میزبان اولین کنگره ملی ۱۸۸۰ آلاله شهید می باشد و همزمان با دهه محرم جمع کثیری از مسئولین کشوری و منطقه ای در حال تردد به یاسوج هستند، و چهره غیر عزادار یاسوج در ابتدای ماه محرم، مردم و کسانی که از نزدیک شاهد این بی توجهی هستند را نگران کرده است.

این تصاویر صبح روز دوشنبه ۱۲ مهرماه مصادف با اول ماه محرم گرفته شده است.

منبع: افتونیوز

%d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-1 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-2 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-3 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-4 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-5 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-6 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-7 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-8 %d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%ac-9

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.