کاهش زمان پرداخت وام ضروری مددجویان کمیته امداد به ۱۵ دقیقه/اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال جاری

دنا نما: رئیس کمیته امداد از اختصاص سه هزار میلیارد تومان به امر اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، پرویز فتاح در جمع مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک دهه کرامت اظهار کرد : این برادر و خواهر فخر ما ایرانیان هستند و ما هم به پیرو آن امام و خواهر ارجمندش در پی گره‌گشایی از کار مردم و به خصوص محرومان هستیم.

رئیس کمیته امداد در ادامه با بیان این که همه ما سر سفره امام و انقلاب قرار داریم افزود :باید حامی محرومان و مستضعفانی باشیم که امام همواره نسبت به خدمت به آنها سفارش می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در امداد کهگیلویه و بویراحمد به بسیاری از خواسته‌ها رسیده‌ایم اظهار کرد: عددی که به این استان کمک شده بسیار بالاست که به عدالت بسیار نزدیک است.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله تنظیم کردیم و برنامه امسال هم روشن است افزود: دولت و مجلس کاری کردند که باید از آنها تشکر کنیم و کاری که مجلس کرد در برنامه شش ساله بی‌نظیر است.

رئیس کمیته امداد گفت :دولت هم با همه مشکلاتی که داشته برنامه افزایش مستمری را اجرا کرده و داده که از این به بعد به حساب مستمری به جای یارانه ریخته خواهد شد.

فتاح خاطرنشان کرد: از این جهت خیال ما راحت شده و در گزارش‌هایی که داده شده به کمبود بودجه هیچ اشاره‌ای نمی‌شود زیرا خیالمان از این جهت راحت است.

وی با بیان این که منحنی درامدهای مردمی بالاست افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه خوبی داشتیم و فراخوان کردیم تعداد زیادی جذب شده است و ۵۲۰ هزار حامی حامی جدید گرفته‌ایم.

فتاح در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با تسهیلات کمیته امداد برطرف شده گفت: در گذشته برای جهیزیه صف داشتیم اما اکنون صفی برای تسهیلات جهیزیه نداریم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید صف وام ضروری داشته باشیم، افزود: با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه تنها یک ربع طول می‌کشد تا وام ضروری مددجویان را به آنها بدهیم.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه برای ضمانت تسهیلات مددجویان هم چاره‌اندیشی شده گفت: از این پس از مستمری آنها برای مستمری ضمانت‌ها استفاده خواهیم کرد.

فتاح با بیان اینکه حقوق همه کارمندان را به این صندوق واریز می‌کنیم، گفت: وام‌های بدون سود به مددجویان ارائه خواهیم کرد و برای اینکه هزینه‌ها زیاد نشود تنها ۳۱ شعبه قرض‌الحسنه امداد در مراکز استان ها راه اندازی کردیم و بقیه کشور به صورت  الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه وام اشتغال مصوبه‌ای داشتیم که هزار میلیارد تومان وام داده شود که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شد که این نشان‌دهنده همکاری بانک‌ها است.

فتاح با بیان اینکه امسال وام اشتغال سه هزار میلیارد تومان شده، افزود: عدد سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود که امسال دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت  جذب شد و هزار میلیارد خودمان به این کار اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه در استان‌ها نباید وام به غیر از کار اشتغال داده شود، گفت: متاسفانه در برخی مناطق وام اشتغال را به کارهای غیر اشتغال اختصاص می‌دهند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.