“برجام” هیچ دستاوردی نداشت/ ملت ایران منتظر اقدام متقابل دولتمردان در برابر تحریم‌های جدید آمریکا هستند

دنا نما: ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تأکید کردند: ملت ایران منتظر اقدام متقابل دولتمردان در برابر تحریم‌های جدید آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: توجه کنیم در دهه کرامت تلاش های بیشتری نسبت به ایام گذشته داشته باشیم.

وی با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد کشور به این شهرستان افزود: از مهندس فتاح تقاضا کردم که شما تهراننشین‌ها خیال می‌کنید که شهر ما بیکار و فقیر ندارد و اگر هم کسی چیزی بگوید برخی می‌گویند سیاه نمایی نکنید، یعنی هیچ چیزی نگوییم که فقر و بیکاری در شهر نداریم.

امام جمعه گچساران گفت: از ایشان خواستیم که چون یک چهارم کل نفت و گاز کشور از گچساران تامین می‌شود شما خیال می‌کنید اینجا فقیر و بیکار وجود ندارد در صورتی که اینجا بیشتر از جاهای دیگر فقیر و تنگدست وجود دارد و محلات فقیرنشین که پذیرفته شده و حتی مسئولان و مردم میگویند محله‌های فقیرنشین که غیر از گچساران درکجا پیدا می‌شود.

وی افزود: از ایشان تقاضا کردم که تسهیلاتی که از طرف کمیته امداد پرداخت میشود را بیشتر و قید و بند‌های اخذ وام را هم کمتر کنند تا جوانان بیکار گچساران در صورت داشتن شرایط لازم و در راستای خوداشتغالی مراجعه و این وام را بر اساس هنر و حرفه‌ای که دارد اخذ و کسب و کاری راه‌اندازی کنند.

حجازی با اشاره به مشکلات مصلای این شهر اشاره کرد و گفت: در برخی از سایت‌ها و نوشته‌ها باید حواسمان جمع باشد که تهمت نزنیم که جایگاه نماز جمعه جایگاه معنوی و اخلاقی است و همین جا هم عرض می‌کنم دلیل اینکه کار احداث حوزه علمیه برادان متوقف شد این بود که اعتبار آن حذف شد.

وی با بیان اینکه از این به بعد اجازه نمیدهم پول مصلی در جاهای دیگر صرف شود، افزود: برخی می‌گویند تا الان برای ساخت مصلی ۶میلیارد هزینه شده درصورتی که این مقدار هزینه نشده و جای دیگر خرج شد و دلیل بنده این است که کارشناس بیاورند و بررسی کنند.

امام جمعه گچساران گفت: عملیات اجرایی احداث مصلی ۱۵ ماه تعطیل است و بنده عرض کردم کسی که قرار است کار مصلی را انجام دهد، باید به ما بگوید که کار مصلی را چه وقت تمام می‌کند.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به تحریم‌های جدید کنگره آمریکا و مجلس علیه ملت ایران گفت: به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که بحث و قضیه برجام حل شود و درواقع این همه مذاکره و این همه هزینه چه نفعی داشته که روزبه روز بدترهم می‌شود.

وی افزود: ماحصل برجام چه فایده‌ای برای ما داشت، غیر از اینکه دشمنان اسرار نظامی، غیرنظامی مراکز هسته‌ای ما را پیدا کردند و هر روز هم تهدید می‌کنند و به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که دولتمردان ما آمریکا را بشناسند و اعتماد نکنند و با عزت و با اقتدار ایستادگی کنیم.

امام جمعه چرام: مسئولان در مقابل زیاده خواهی آمریکا با اقتدار عمل کنند

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه شهر چرام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: انسان هیچ وقت از رحمت الهی ناامید نشود زیرا همیشه دری به نام توبه و بازگشت وجود دارد.

امام جمعه چرام گفت: مجلس نمایندگان آمریکا مرکب از جمهوری خواهان و دموکرات‌ها با همه اختلافاتی که داشتند با ۴۱۹ رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف تحریم‌های شدیدی علیه ایران اسلامی وضع کردند که به تعبیر خودشان مادر تحریمهاست.

وی افزود: یکی از اهداف این تحریم‌ها در پسابرجام نشانه گرفتن توان دفاعی کشور است و میخواهند زمانی که توان دفاعی ما را از بین بردند، بلایی که بر سر لیبی و عراق آوردند بر ما تحمیل کنند.

افشار با بیان اینکه از ابتدای انقلاب ما مورد تحریم قرار گرفتیم و دشمنی آمریکایی‌ها امری تازه نیست، گفت: پاتک تحریم‌های آمریکا کوبیدن بر طبل دوگانگی و اختلافات نیست بلکه باید سیاسیون و ملت در مقابل دشمن متحد باشند و پاسخیکوبنده به دشمن بدهند.

وی عنوان کرد: در واقع تحریم‌های جدید آمریکا دست رد به ساده اندیشان داخلی است که دنبال عادی سازی روابط با شیطان بزرگ بودند و امضای جان کری را در مذاکرات تضمین می‌دانستند.

امام جمعه چرام تصریح کرد: اگر این وقت چهارساله که صرف برجام شد صرف اقتصاد مقاومتی می‌شد، الان ما آمریکا را تحریم می‌کردیم.

افشار با بیان اینکه دولت در همان سال اول پسابرجام که توسط آمریکا تحریم شد، باید موضعی قاطع می‌گرفت، گفت: حال که همه سرمایه‌های دانشمندان هسته‌ای را در مذاکره از بین بردند و ظرفیت نظام و حتی آب خوردن مردم را به پای برجام ریختند و دستاوردی برای مردم ما نداشت، باید پرونده هسته‌ای از او گرفته شود و کارشناسان دلسوز و شجاع مسئولیت این امر را به عهده بگیرند.

وی افزود: این توافق بد نتیجه عدم توجه به سخنان دلسوزان و به ویژه رهبر حکیم انقلاب بود که فرمودند توافق نکردن بهتر از توافق بد کردن است.

امام جمعه چرام با اشاره به اینکه مردم پای نظامشان ایستادهاند و در ۸سال جنگ شهید دادند اما تسلیم نشدند، گفت: مسئولان هم نباید مثل شاه سلطان حسین از روی ترس مملکت را به محمود افغان تسلیم کنند و غرور ملی مردم و اقتدار ایران اسلامی را جریحهدار کنند.

امام جمعه لنده: ملت ایران منتظر اقدام متقابل در برابر تحریم های جدید آمریکا هستند

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه شهرستان لنده با اشاره به ارزش و جایگاه نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: نماز جمعه قرارگاه ایمان است و حضور ملت در این قراگاه سبب بصیرفتافزایی و بیان مشکلات جامعه می‌شود.

وی افزود: این قراگاه سیاسی هست ولی سیاست زده نیست و مکانی برای نقد و ارزیابی مسئولان است پس بیشتر مسائل و مشکلات جامعه از این تریبون مقدس بیان می‌شود که جنبه ارشادی دارد.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: عدهای بیان دردها و مشکلات و همچنین نقد عملکرد مسئولان از تریبون نماز جمعه را نقد کرده‌اند، گفت: نماز جمعه محل بیان عملکردها و انتقادات و ارزیابی مشکلات جامعه است.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن هفته حج گفت: حج یکی از واجبات شرعی امت مسلمان است که این فریضه مقدس گاهی از سوی دوستان داخلی و دشمنان مورد هجمه قرار می‌گیرد.

محمودی اصل بیان کرد: چرا به کسانی که سالانه چندین سفر مختلف به مناطق تفریحی و گردشگری دنیا دارند و میزان قابل توجهی ارز را از مملکت خارج می‌کنند، نقدی نیست اما به حج که می‌رسد کمپین‌ها و هجمه‌ها شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه هر حاجی ایرانی در این سفر معنوی باید سفیر جمهوری اسلامی ایران باشد و در این سفر باید از حقوق ملت ایران دفاع کرد، افزود: فلسطین مهمترین آرمان جهان اسلام است که همه کشورهای اسلامی باید از حقوق آن در برابر رژیم جعلی صهیونیست دفاع کنند.

محمودی اصل با اشاره به اعمال تحریمهای جدید علیه ایران تصریح کرد: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران برای نشانه گرفتن امنیت دفاعی ما و مباحث اقتصادی است.

امام جمعه لنده گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف اولیه در برجام، جلوگیری از اعمال تحریم‌های جدید بود که در این دوسال نه تنها جلوگیری نشد بلکه شاهد افزایش تحریم‌ها نیز بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رفتار آمریکایی‌ها در دوسال گذشته نشان از نقض صریح برجام بوده که باید با اقدام متقابل دولتمردان مواجه می‌شد.

امام جمعه لنده با بیان اینکه مسئولان این وزرات خانه باید از حقوق ملت ایران و عزت این ملت در برابر زیادهخواهی آمریکاییها دفاع کنند، گفت: باتوجه به اعمال تحریم‌های جدید از سوی نمایندگان مجلس آمریکا، ملت ایران منتظر اقدام متقابل دولت در برابر تحریم‌های جدید هستند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.