کهگیلویه و بویراحمد در حال تبدیل شدن به بیابان/سازمان جنگل‌ها اقدام کند

دنا نما: معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۰ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی این استان روبه بیابانی شدن بوده و حتی در آمار جزو مناطق بیابانی مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، گودرز باقری‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای جلوگیر یاز بیابانی شدن ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان طرحی آماده و به استانداری و سازمان جنگل‌ها ارائه شده و منتظر کمیته فنی سازمان هستیم.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: امیدواریم کمیته فنی سازمان جنگل‌ها در زمینه اجرایی شدن طرح پیشنهادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای جلوگیری از بیابانی شدن این اراضی در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

باقری‌فرد ابراز کرد: این استان دارای یک میلیون و ۵۰۰ هکتار مساحت بوده که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار آن یعنی ۸۷ درصد آن جزو منابع ملی است.

وی با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان‌های شمالی بیشترین پوشش جنگلی را دارد  بیان کرد: ۵۳ درصد مساحت این استان جنگل بوده که  وجود این ظرفیت، شرایط مطلوبی را برای توسعه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه فراهم کرده است.

باقری‌فرد ادامه داد: در سند توسعه استان به خاطر جنگل‌های زیبای این استان به عنوان یک پارامتر مناسب در زمینه توسعه گردشگری یکی از مهمترین محورهای توسعه بحث گردشگری لحاظ شده و در اولویت برنامه کاری مدیران ارشد استانی است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت، صیانت و بهره برداری از  منابع ملی بوده و البته این اداره به عنوان یک دستگاه اجرایی در زمینه‌های دیگری از جمله احیا مراتع و جنگل و عملیات آبخیزداری نیز فعالیت دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.