خبرنگاران گرفتار نزاع‌های طایفه‌ای و سیاسی نشوند

دنا نما: نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تشریح و تبیین جایگاه قلم، رسانه و خبررسانی بر اساس آموزه‌های دینی و ضرورت‌ها و آفت‌های فراروی این عرصه تأکید کرد: خبرنگاران خود را وارد بازی‌ها و نزاع‌های طایفه‌ای، جناحی و سیاسی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی در جمع خبرنگاران عضو بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: دامن زدن رسانه‌ها به این گونه مسائل و موضوعات سبب انحراف از رسالت خطیر و مسیر صحیح خبررسانی در این عرصه حساس خواهد شد.
وی با اشاره به «سلفی گرفتن» چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در آیین تحلیف رئیس‌جمهوری تصریح کرد: این موضوع به آن شیوه، اگر چه ناپسند بود اما پرداختن بی‌رحمانه و تحلیل‌های توأم با نگاه تخریب گرایانه آن مذموم‌تر و زشت‌تر است.
آیت‌الله ملک حسینی قلم‌زدن برای منافع باندی و حزبی را نکوهش کرد و آن را یکی از آفت‌های کنونی در این عرصه دانست.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خوف از خداوند را به‌جای ترس از اشخاص و نهادهای قدرت و ثروت را ضرورت و پایه اساسی در عرصه خبررسانی دانست و تصریح کرد: شجاعت و جسارت یک خبرنگار باید همراه با حکمت و منطق باشد.
آیت‌الله ملک حسینی گفت: خبرنگار باید خود بنا بر حکمت و منطق، نوشته‌اش را مهار کند و مهار اگر به دست خود خبرنگار باشد برای وی قدرت محسوب می‌شود.
وی تأکید کرد که البته گفتن هر چیزی شجاعت نیست و صراحت عجین شده با حکمت باید مدنظر باشد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در جوامعی که خبرها خریداری و سکوت حاکم شود، آن جامعه به سمت پرتگاه تباهی حرکت می‌کند.
وی عنوان کرد: در جامعه‌ای که خبر معامله شد در آن فروپاشی سیاست، اقتصاد و فرهنگ حاکم می‌شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.