راه‌اندازی کمپین‌های مردمی مقابله با کشتارهای غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

ذنا نما: مدیرکل امپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشتارهای غیر مجاز دام و تهدید سلامتی مردم، بر راه‌اندازی کمپین‌های مردمی مقابله با کشتارهای غیر مجاز در به منظور توسعه سلامت در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ذنا نما، عبدالله بهمنش عصر امروز در دومین نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دامپزشکی یکی از دستگاه‌هاییست که با سلامت مردم در ارتباط است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و. بویراحمد با اشاره به کشتار دام برای استفاده مردم، گفت: این کشتارها باید تحت نظارت دامپزشکی و به صورتی سالم، مجاز و قانونی انجام شود.

وی به کشتارهای غیر مجاز دام در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: این کشتارها غیر قانونی و ناسالم بوده و برای سلامتی انسان مضر است.

این مسوول، گفت: هر چند اقداماتی در این حوزه صورت گرفته و برخوردهایی انجام شده است، اما باید کاری کنیم تا نگاه مردم به این حوزه را تغییر دهییم زیرا تا نگاه مردم به این موضوع تغییر نکند انجام اقدامات فیزیکی چندان تاثیری ندارد.

بهمنش آموزش و آگاهی‌بخشی در حوزه بهداشت را بسیار ضروری عنوان کرد و بیان داشت: نگاه مردم باید به مقوله بهداشت و مواد غذایی تغییر کند تا بتوان گامی موثر در این حوزه برداشت.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه قضا در خصوص برخورد با کشتارهای غیر مجاز دام در استان، گفت: باید از روش‌های دیگری مانند راه‌اندازی کمپین‌ها در کنار برخوردهای فیزیکی استفاده کنیم.

وی با اشاره به کشتارهای غیر مجاز دام و تهدید سلامتی مردم، بر راه‌اندازی کمپین‌های مردمی مقابله با کشتارهای غیر مجاز در به منظور توسعه سلامت در استان تاکید کرد و گفت: در تلاشیم تا کمپین‌هایی مردمی مانند «نه به کشتار غیر مجاز دام» و «نه به کشتار مرغ زنده» را در راستای توسعه سلامتی در استان راه‌اندازی کنیم.

این مسوول تحقق این هدف و تامین سلامتی در استان را نیازمند توجه و همکاری دیگر دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: کشتارهای غیر مجاز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و ساماندهی شود.

بهمنش با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه راه‌اندازی اتاق پیش‌سرد در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان، گفت: کشتارگاه‌ها باید مجهز به اتاق پیش‌سرد بوده و ذبح دام به صورت قانونی و مجاز در کشتارگاه‌ها انجام گیرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.