فساد ریشه کشور را می‌سوزاند/مقابله با فسادهای خرد را فراموش کرده ایم/مشی اعتدالی را در اقدام و عمل داشته باشیم

دنا نما: وزیر صنعت و معدن و تجارت به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: باید جلوی فسادهای خرد را بگیریم چرا که فساد ریشه کشور را می سوزاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، محمد شریعتمداری صبح امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در دولت شهید رجایی و باهنر سه محور وجود داشت.

وی گفت: شهید رجایی به معنای کلمه پرهیز از گناه داشت و به مسلمان بودن تظاهر نمی‌کرد که این بزرگترین فضیلت انسان است.

وزیر صنعت افزود: امروز می‌بینیم که مردم چه قدر مناسبت‌ها شرکت می‌کنند و از عمق جان مومن هستند و باید در همه نشست‌های خود بگوییم تقوا مهم ترین راه حل برای رفع مشکلات است.

وی با بیان این که چرا بعد از مدتی نماز شهید رجایی به تمسخر گرفته شد، اظهار کرد: آن شهید با وضو وارد کار می‌شد و نماز خود را سر وقت می‌خواند و لذا ما که معتقد به معنویات هستیم باید هم در زبان و هم در عمل به معنویات توجه کنیم.

شریعتمداری به نظم شهید رجایی اشاره کرد و گفت: به معنای واقعی به نظم اعتقاد داشت چرا که همه پایه‌های توسعه و پیشرفت به نظم بستگی دارد.

این وزیر دولت دوازدهم تصریح کرد: شهید رجایی زندگی منظمی داشت و باید از این نظم الگو بگیریم و همچنین نباید جلوی چشم مردم نباید حرکاتی داشته باشیم که مردم رویگردان شوند.

وی گفت: شهید رجایی تشریفات را به حداقل می‌رساند و خیلی در لباس پوشاندن هم منظم و ساده بود که همین خصوصیات فردی به همراه برنامه‌ریزی از ایشان الگو ساخته بود.

شریعتمداری در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: هر مدیر باید برای خود اولویتی تعیین کرده و به نتیجه برساند تا بتواند برای کشور خود سودمند باشد و بدانیم که عمر مدیریت‌ها کم است.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان این که مدیران باید از خرد جمعی و مشارکت‌ها استفاده کنند افزود: باید با برنامه زمان‌بندی روشن بتوانیم برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این که در انتخابات‌ها شوری در بین مردم ایجاد می‌کنیم، اظهار کرد: این شورها لازم است که نباید در آن بی‌اخلاقی کنیم و بعد از آن به فکر خدمت هر چه بیشتر به مردم باشیم.

شریعتمداری در ادامه افزود: عمل به مشی اعتدالی در اقدام و عمل داشته باشیم و مشی شما اعتدالی باشد چرا که اعتدال به معنای رعایت عدالت است و اعتدال یعنی هر چیز در جای خود قرار بگیرد.

وی گفت: تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی مهم است که باید از توان تشکل‌های مردم نهاد استفاده کرد و آن‌ها را رشد داد و باید به فکر توانمندسازی آن‌ها باشیم.

این مسؤول گفت: استفاده از نظرات دانشگاهیان و علما امری لازم است و نکته دیگر شفافیت در فعالیت‌های دولتی است که نباید به سرگردانی مردم رضایت دهیم.

وی گفت: نباید کلک سوار کنیم و باید با مردم صادق باشیم تا خداوند به ما برکت دهد و اگر این گونه نشد دولت‌ها شکست می‌خورند و باید هر کاری می‌کنیم به غیر از امور امنیتی همه را مردم بدانند.

وزیر صنعت و معدن و تجارت به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: باید جلوی فسادهای خرد را بگیریم چرا که فساد فقط ۳ هزار و ۸ هزار میلیارد تومان نیست بلکه منشا آن‌ها همین فسادهای خرد است چرا که فساد ریشه کشور را می‌سوزاند و ما در این زمینه خوب عمل نکردیم.

شریعتمداری در ادامه گفت: باید به سمت اصلاح سیستم‌ها برویم و از همه مهم‌تر باید به دنبال خدمت هر چه بیشتر به مردم باشیم و باید در هفته دولت موضوع رعایت حقوق شهروندی را بیشتر تبیین کنیم و به آن تنها نگاه سیاسی نداشته باشیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.