آتش سوزی در مناطق جنگلی تنگ تامرادی

دنا نما: جنگل‌های منطقه تنگ تامرادی شهرستان بویراحمد پس از گذشت ۳ روز در آتش خاکستر میشوند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: پرت شدن تنه سوخته درختان از ارتفاعات صخره‌ای محدوده جنگل‌های استان فارس به پایین دست سبب وقوع آتش سوزی در جنگلهای منطقه تنگ تامرادی کهگیلویه و بویراحمد شد.

عزت الله بهشتی فر افزود: متاسفانه با وجود مهار کامل آتش سوزی جنگل‌ها در منطقه تنگ تامرادی بعد از یک شبانه روز تلاش بی‌ وقفه نیروهای منابع طبیعی در صبح روز جمعه، از دیروز عصر به علت وزش باد، شیب زیاد و سخت گذر بودن منطقه منجر به غلتیدن تکه‌های سوخته درختان از بالادست به صدها متر در پایین دست شد، این آتش سوزی ادامه یافت.
وی اضافه کرد: با وجود آنکه تعدادی از نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از دیروز صبح به بعد در محل برای کنترل آتش حضور داشتند اما به دلیل وزش ناگهانی باد و صعب العبور بودن و  شیب بالا، آتش  تاکنون ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از نیروها در حال مهار آتش هستند، افزود: انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار این آتش سوزی‌ها  با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.