اجرای طرح شبکه آبیاری نوین کشاورزی در شهرستان دنا

دنا نما: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال طرح شبکه آبیاری و پمپاژ آب کشاورزی ظرف چهار سال گذشته در شهرستان دنا اجرا شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا گفت: با اجرای پنج طرح پمپاژ آبیاری کشاورزی در این شهرستان در چهار سال گذشته همچنین افزون بر ۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری، مجهز شدند.
فضل الله آذر فر افزود: با اجرای این طرح‌ها برای یک هزار نفر شغل ایجاد شده است.
وی بیان کرد: پنج طرح پمپاژ و آبیاری در روستاهای توت نده، احمد غریب، بن زرد، میمند و دشتک میمند در این مدت اجرایی شدند.
رئیس جهاد کشاورزی دنا گفت: هدف از اجرای طرح آبیاری قطره‌ای را خشکسالی و کاهش منابع آبی در شهرستان دنا دانست و افزود: اجرای این طرح‌ها تأثیر زیادی در کاهش هدر رفت آب، افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آب دارند.
آذرفر با بیان اینکه باغداران و کشاورزان باید به سمت استفاده از سامانه‌های آبیاری مکانیزه هدایت شوند، افزود: در گذشته تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تمایل زیادی برای اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه نداشتند اما، این روند در دولت یازدهم و با توجه به سیاست‌ها و رویکرد افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک تغییر کرده است.
در چهار سال گذشته بیش از ۳۰۰ طرح شبکه آبیاری و پمپاژ آب کشاورزی در زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که با اجرای این طرح‌ها بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی دیم استان تبدیل به آبی شده است.
بر اساس اظهار نظر مسئولان جهاد کشاورزی استان حدود ۳۰ هزار هکتار زمین دیم در استان ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به آبی را دارند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.