برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: همایش شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، هم‌زمان با اولین روز از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه ثارالله یاسوج و با حضور پرشور مردم ولایتمدار این شهر در حال برگزاری است.
بنا به این گزارش هزاران نفر از عاشقان سید و سالار شهیدان در سراسر استان گرد هم آمده‌اند و درحالی‌که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته‌اند، در غم و اندوه حضرت علی‌اصغر (ع) طفل شش‌ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم می‌ریزند و به یاد این مصیبت بزرگ به سوگواری و عزاداری می‌کنند.
مادران کهگیلویه و بویراحمدی به پیشانی کودکان خود سربندهای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته‌اند و به یاد مظلومیت علی‌اصغر(ع) طفل شش‌ماهه حسین‌ابن‌علی (ع) که در کربلا به شهادت رسید نوای لالایی سر داده‌اند.
هدف از برگزاری این همایش تعظیم شعائر مذهبی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان با توسل به حضرت علی‌اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است، که مظلومانه در کربلا شهید شد.
در این آئین که با حضور مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار شده است، ضمن قرائت زیارت عاشورا در سوگ سالار شهیدان امام حسین (ع) به‌ویژه کوچک‌ترین سرباز کربلا نوحه‌سرایی شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.