افراطی گری سیاسی موتور رشد کهگیلویه و بویراحمد را کند کرده است

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افراط گرایی و دامن زدن بیش از حد به مسایل سیاسی، حاشیه ای، قومی و طایفه ای به عنوان یکی از چالش های مهم فرهنگی و عاملی اساسی درکند شدن روند توسعه همه جانبه این استان یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علی محمد احمدی روز دوشنبه در دیدار با برخی مدیران حوزه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که مسیر اصلی در راستای کاهش این گونه گرایش های منفی و ضد توسعه ای، کار فرهنگی هدفمند و آگاه سازی بیشتر مردم و جامعه است.

وی بیان کرد که البته حوزه فرهنگ خود نیز دارای چالش های فراوانی است که هم پوشانی ها وموازی کاری یکی از موانع جدی در مسیر اعتلا و تاثیرگذاری این حوزه است.
احمدی تصریح کرد: همین موازی کاری ها با ساختار های متعدد خود منجر به پراکنش نامناسب و نامنظم تصمیم سازی ها و در نتیجه هدر رفت منابع و هزینه ها در حوزه فرهنگ شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جزیره ای عمل کردن، بخشی نگری و چندگانگی در تصمیم سازی ها با روح برنامه ریزی، مدیریت هوشمند وحدت و فرماندهی که جهت گیری اساسی آنها در حوزه فرهنگ باید نمایان باشد، در تضاد و ناسازگار است.
وی ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با رویکرد ارزش های اخلاقی، دینی و اسلامی را خروجی تمامی تصمیم سازی ها و فعالیت حوزه های فرهنگی در جامعه دانست و گفت: چنانچه این شاخص محقق شد آنگاه مسئولان و متولیان امور فرهنگی باید ادعا کنند که در حوزه کاری و فعالیت خود موفق عمل کرده اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ایجاد تناسب و تعادل در امور فرهنگی را یادآور شد و گفت: باید از برخی روش ها و کارهای سلبی و تحمیلی در حوزه فرهنگ، اخلاق و معنویت که سبب دفع مخاطب و فاصله گرفتن جوانان می شود، اجتناب کرد.
وی بر ضرورت حفظ اعتدال ودوری از افراط گری در حوزه فرهنگی، دینی و اخلاقی در جامعه تاکید کرد و گفت: به همان میزان که به امر ساخت حسینیه یا مسجد توجه می شود باید به حوزه تئاتر، سینما و کتاب نیز اهمیت داده شود.
وی مسئولان و مدیران و زیرمجموعه های فرهنگی در استان را همچون سایر دستگاه های اجرایی استان موظف به تهیه و تدوین برنامه پنج ساله مطابق با برنامه ششم توسعه کرد و گفت: تخصیص اعتبار بدون برنامه و شاخص های عملیاتی به هیچ دستگاهی تعلق نخواهد گرفت.
وی یکی از شاخص های اساسی در ارزیابی مدیران و دستگاه های اجرایی در استان را میزان جذب اعتبارات در ردیف های ملی دانست و گفت: حتی تخصیص اعتبارات استانی در بودجه استانی نیز بر حسب این مهم خواهد بود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.