۷۹ کارگاه صنایع دستی در ۱۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد توسعه می‌یابد

دنا نما: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۹ کارگاه صنایع دستی در ۱۷ روستای این استان براساس برش استانی اهداف کمی تدوین بسته حمایت از کارگاه های تولیدی توسعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، مجید محنائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اهداف کمی برش استانی بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی طی ۵ سال اعلام شد.

وی عنوان کرد: براساس برش استانی اهداف کمی تدوین بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و فرش و اجرای آن طی پنج سال(۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۹) توسعه کارگاه صنایع دستی روستائی در ۱۷ روستا و ۷۹ واحد انجام گرفته و یا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ تعداد ۴ گارگاه بزرگ صنایع دستی با تاکید بر بازاریابی حمایت می شود، ادامه داد: با عنایت به نقش صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد پلی میان اقتصاد و فرهنگ می توان دو رویکرد را مطرح کرد که هم صادرات غیرنفتی استان را افزایش دهد و به تبع آن زمینه اشتغال را فراهم سازد و هم بستری برای معرفی بهتر و فراگیر فرهنگ و هنر استان و ایران باشد.

محنائی خواستار حمایت دستگاه های اجرائی از تسهیلات بسته حمایت از صادرات شد و افزود: با عنایت به ابلاغ بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرائی اقتصاد، مدیران جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و صنایع دستی و سایر مدیران ذیربط از ظرفیت برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی در استان بهره گرفته تا زمینه افزایش صادرات فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و بودجه ای با نرخ سود کمتر از مصوبه شورای پول و اعتبار، پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های صدور کالاها، اخذ جایزه صادراتی، سپرده گذاری بانک‌های کارگزاری خارجی، تسهیلات گمرکی و… بخشی از برنامه‌های حمایتی و تشویقی است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.