ائمه جمعه نقش مهمی در ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و دولت دارند

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می رود امام جمعه هر شهری مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند و نقش دوسویه خود را همچنین در انعکاس خدمات دولت به مردم بیان کند و به عنوان پدران معنوی وحدت و همدلی را در جامعه ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در دیدار با ائمه جمعه شهرهای مختلف استان با اشاره به نقش مهم تریبون نماز جمعه به عنوان رسانه‌ای دینی در ابلاغ سیاست‌های نظام، اظهار داشت: تریبون نماز جمعه یک نقش سه بعدی در تامین منافع جامعه، مردم و ترویج ارزش‌های دینی و معنوی ایفا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تریبون نماز جمعه همواره صدای مردم بوده است و این تریبون نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و دیگر توطئه‌های دشمنان نظام داشته است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه بیش از هر کسی با مشکلات و دغدغه‌های مردم آشنایی دارند، افزود: انتظار می‌رود امام جمعه هر شهری مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند و نقش دوسویه خود را همچنین در انعکاس خدمات دولت به مردم بیان کند.

احمدی ابراز کرد: برای خدمت باید نگاه سیاسی را کنار بگذاریم و توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد اولویت ما است و در چهار چوب روحیه اعتدالی دولت گام برمی‌داریم.

وی با تاکید بر اینکه ملاک انتخاب مدیران نگاه صرفا سیاسی نیست، تصریح کرد: به طور قطع افراد متعهد، متخصص و باتجربه در چینش مدیریتی استان به کار گمارده می‌شوند و شایستگی حرف اول را می‌زند.

احمدی افزود: هیچ مدیری حق ندارد صرف اینکه شخصی نگاه سیاسی دارد، حقوق و حق آن را ضایع کند، چرا که باید مردم سالاری دینی، دموکراسی و شایسته سالاری مورد توجه باشد و کسی که تجربه و کارآمدی و شایستگی ندارد، مسئولیت سیاسی نمی‌پذیرد.

وی با توجه به توطئه‌های دشمنان نظام و مشکلات معیشتی مردم عنوان کرد: امروز مردم دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی دارند و باید از این فرصت برای خدمت بیش از پیش به مردم و نحو مطلوب استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه هدف از زنان بی‌سرپرست گرفته تا دانش آموزان اظهار داشت: می‌طلبد نسبت به برطرف کردن این مشکلات با نگاه پدرانه و دلسوزانه گام برداشت و به ویژه نسبت به فضای مجازی با نگاه علمی و فرهنگی تری به مقابله با توطئه‌های دشمنان پرداخت.

وی عنوان کرد: هرگز نباید اجازه دهیم مسائل قومی و قبیله‌ای در تصمیم‌گیری‌های کلان ما موثر باشد چون این اختلاف‌ها سبب نابودی جامعه می‌شود و انتظار می‌رود ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی جامعه با سعه صدر مردم را به حفظ آرامش، وحدت و همدلی تشویق کنند.

احمدی تصریح کرد: بیشتر از آنکه نگاه سیاسی به مسائل داشته باشیم یک فرد بودجه‌ای هستم و به طور قطع برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص مسائل مالی استان داریم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله فرهنگی دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است، بیان کرد: در این حوزه در استان مشکلات بسیاری داریم و به علت تعدد متولیان فرهنگی گام مثبتی برداشته نشده و می‌طلید باتوجه به ظرفیت‌های استان در این حوزه مدل بومی طراحی شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تردد مدیران با ماشین‌های دولتی ممنوع است و با مدیران پروازی مخالف هستیم و برای مدیران یک برنامه زمان‌بندی تعیین شده که در بازه‌های زمانی مختلفی از حوزه‌های خود در سایر شهرستان‌ها بازدید داشته باشند.

وی تصریح کرد: مصلی‌ها به عنوان یک مکان و محیط  فرهنگی و مذهبی در باور مردم و نظام هستند و بدون شک تکمیل و توسعه آنها در دستور کار دولت قرار دارد و جهت تکمیل آنها به مصلی‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا بودجه تخصیص می‌یابد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.