نرخ بیکاری ۸/۷ درصدی در شهرستان دنا/ لزوم ایجاد دهکده گردشگری در سی‌سخت

دنا نما: فرماندار دنا گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان ۸/۷ درصد است و براساس مطالعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کمترین نرخ بیکاری متعلق به این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، عباس بهشتی‌روی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان دنا که با حضور علی محمد احمدی استاندار و غلام محمد زارعی نماینده مردم در مجلس برگزار شد با اشاره به شمه‌ای از تاریخچه و‌ جمعیت شهرستان دنا اظهار کرد: مناطق حفاظت شده با ۱۷۰۰ نوع گونه گیاهی و جانوری در این شهرستان به عنوان ذخیره گاه زیست کره را شامل می‌شود.

فرماندار دنا با اشاره به وجود ۶ قطعه لوله گاز در این شهرستان گفت: ۷۰ کیلومتر از جاده ارتباطی یاسوج – اصفهان از شهرستان دنا عبور می‌کند و سد خرسان ۳ که در پایان دست در حال احداث است از پروژه‌های در دست احداث شهرستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دنا در حوزه زیرساخت‌ها پیشرو است، افزود: در حوزه آب، برق و راه روستایی و گاز اقدامات خوبی در این شهرستان صورت گرفته است.

این مسوول بیان کرد: ۸۵ درصد گاز رسانی به مناطق و روستاهای این شهرستان صورت گرفته و به زودی جشن سبز گازرسانی در بخش مرکزی دنا برگزار می‌شود.

بهشتی‌روی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان زیر ساخت‌های این حوزه را در سطح ابتدایی تکمیل کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی بیمارستان‌های پاتاوه و سی سخت باشیم.

فرماندار دنا به ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و گردشگری دنا اشاره کرد و گفت: تمرکز مسوولان بخش کشاورزی پرورش ماهیان خاویار و ماهی قزل آلا است و تلاش ما تبدیل دنا به منطقه پرورش جنوب کشور تبدیل شود.

این مسوول تصریح کرد: در حوزه گردشگری دو مورد دعوت از سرمایه‌گذار برای غار ده شیخ و مناطق بوم گردی داشتیم که طرح‌های بوم‌گردی در شهرستان مورد افتتاح قرار گرفت.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در این شهرستان گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان ۸/۷ درصد است و براساس مطالعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کمترین نرخ بیکاری متعلق به این شهرستان است.

بهشتی‌روی با اشاره اینکه دنا پایلوت توسعه استان قرار گیرد، گفت: پیشنهاد می‌کنیم طرح ناحیه صنعتی با محوریت بخش کشاورزی ایجاد شود.

فرماندار دنا با تاکید بر ایجاد شهرک آبزی‌پروری در این شهرستان گفت: دهکده توریستی و گردشگری و شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان ایجاد شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.