نقطه کوری برای توسعه شهرستان دنا وجود ندارد

دنا نما: نـماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ نقطه کوری برای توسعه شهرستان پرظرفیت دنا و اجرای انواع طرح های توسعه ای در آن وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، غلام محمد زارعی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان دنا در سی سخت اظهار داشت: لازم است روی محورهای مهم توسعه ای شهرستان دنا شامل گردشگری، کشاورزی، شیلات و آب سرمایه گذاری بیشتری شود.
وی افزود: در دولت یازدهم ۵۰۰ هزار مترمربع بهسازی و آسفالت راه روستایی در شهرستان دنا انجام شد.
نـماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ ها و زمین های کشاورزی شهرستان دنا در دولت تدبیر و امید به آبیاری تحت فشار مجهز شد و یک هزار و ۵۰۰ هکتار نیز در دست اقدام است.
زارعی عنوان کرد: در دولت یازدهم پنج طرح پمپاژ آب کشاورزی در شهرستان دنا افتتاح شد و پنج مورد دیگر نیز با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
وی ابراز داشت: افتتاح این پنج طرح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ ها و زمین های کشاورزی شهرستان دنا را به آبیاری تحت فشار تبدیل می کند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور ایجاد زیرساخت های گردشگری در شهرستان دنا اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در سفر مرداد ماه سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۸۰ میلیارد ریال جذب شده است.
زارعی اظهار داشت: هم اینک هفت هزار هکتار باغ با تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن انواع میوه در شهرستان دنا وجود دارد که با گسترش آبیاری تحت فشار این میزان تولید میوه می تواند به حدود ۳۰۰ هزار تن برسد.
وی میزان تولید سالانه ماهی سردآبی در شهرستان دنا را هفت هزار تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن دیگر انواع ماهی سردآبی در این شهرستان وجود دارد.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت و با جمعیتی افزون بر ۴۶ هزار نفر دارای ۲ بخش مرکزی و پاتاوه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.