حریت و شجاعت از ویژگی های مرحوم آیت الله ملک حسینی بود

دنا نما: نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: حریت و شجاعت از ویژگی های مرحوم آیت الله ملک حسینی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، آیت الله احمد بهشتی پیش از ظهر پنجشنبه در کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی افزود: بسیار جای خوشبختی و خوشوقتی است که کنگره باشکوهی به یاد آیت الله ملک حسینی برگزار شد.

وی ابراز داشت: ایشان شخصیتی جامع از لحاظ علم،  عمل،  اخلاق و فضایل داشت.

بهشتی گفت: این مرد بزرگوار صفات پسندیده و برجسته ای داشت، مخصوصا حریت و شجاعت و صراحت لهجه در ایام مختلف از ویژگی های بارز ایشان بود.

بهشتی ابراز داشت: سال های متمادی است که با ایشان آشنایی داشتم و رابطه من و ایشان مرید و مراد بود.

وی افزود: همچنین رابطه روحی، قلبی و معنوی نیز برقرار بود.

بهشتی خاطرنشان کرد: هرکسی با ایشان آشنا بود و با من دیدار می کرد نکته ای از ایشان می آورد و از این ظرفیت  بهره می گرفتم و استفاده می کردیم.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: علاقه من به خاطر جنبه حریت و شجاعت ایشان بود که مرا به خودش جذب می کرد.

وی افزود: همچنین صفت زیبای حسینی در وجود ایشان متجلی بود.

بهشتی بیان داشت: شجاعت ایشان در کنار فضایل دیگر مانند عفت و حکمت بود، که حاصل جمع اینها عدالت است و اگر کسی شجاعت دارد، عفت دارد، حکمت را نیز دارد، عدالت در وجود ایشان متبلور می شود.

بهشتی تصریح کرد: اگر کسی اینها را نداشته باشد نمی تواند عادل باشد، اما وقتی همه اینها در کسی جمع شد، این فرد به درجه عدالت می رسد و آیت الله ملک حسینی این ظرفیت را داشت.

وی افزود: این فضایل در وجود ایشان نهادینه شده  بود و عدالت از ویژگی های این عالم بزرگوار بود.

وی خاطرنشان کرد: حکیم بودن ایشان و تحصیلات عالیه و حضور در میان عالمان بزرگ و حکیم واقعی بودن و خرد ورز واقعی بودن از ابعاد شخصیتی ایشان بود،  و از لحاظ شجاعت، زبان زد خاص و عام بودند و آثار وجودی ایشان و سازندگی نیز از فضایل ایشان بود، و طلبه پروری نیز از خصوصیات آن عالم بزرگ بود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله ملک حسینی شهادت امام صادق را در شیراز نهادینه کرد، و مردم را متوجه بیان گذار این مکتب می کردند.

وی افزود: امام حسین (ع) زمینه فرهنگی را  آماده کرد و ائمه ما از این زمینه بهره برداری کردند و مباحث شیعه را گسترش دادند و باید زحمات همه ائمه برای مردم واضح و روشن شود و مرحوم آیت الله ملک حسینی این خدمت بزرگ را انجام داد.

بهشتی گفت: آیت الله ملک حسینی با هر خطایی و کج روی با کمال شجاعت و حریت مبارزه کرد و امید است فرزند ایشان آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با همان حریت و شجاعت راه پدر را ادامه  دهند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.