کمک غیرنقدی ۶۸۰ میلیون تومانی مردم کهگیلویه و بویراحمد به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع هلال احمر/امدادرسانی هلال احمر در ۵۰۴ مورد حوادث جاده‌ای

دنا نما: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال احمر در شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید امان‌الله جهان‌بین ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به اقدامات جمعیت هلال احمر استان در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: تیم‌های جمعیت هلال احمر استان از همان ساعت‌های اولیه زلزله در استان کرمانشاه آمادگی خود را اعلام کردند که به عنوان استان پشتیبان استان‌های معین دو تیم به ظرفیت ۳۰ نفر را به منطقه اعزام کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم اول به مدت ۱۰ روز در منطقه حضور داشت و تیم دوم امدادرسانی، به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند و حتی ۴ هزار بسته مواد غذایی طبق استانداردهای سازمان جمعیت هلال احمر میان خانواده‌های نیازمند توزیع کردند.

وی تصریح کرد: شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر استان در مدت ایام زلزله کرمانشاه کمک‌های مردم نوع دوست استان کهگیلویه و بویراحمد را جمع‌آوری کرد که در همین راستا مبلغ ۱۲۱ میلیون تومان کمک‌های نقدی مردم از طریق این شماره حساب به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بود.

این مسوول تصریح کرد: مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان اقلام غیرنقدی جمع‌آوری شده در پایگاه‌های هلال احمر بود که کمک‌های جمع‌آوری به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

جهان‌بین ادامه داد: تعداد امدادگران و نجات‌گران داوطلب در حوزه معاونت امداد و نجات یک هزار و ۲۶۸ نفر هستند که ۵۳۱ نفر زن و ۷۳۷  نفر مرد هستند و ۷۵ تیم عملیاتی به ظرفیت ۳۷۵ نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند

جهان‌بین به سایر ماموریت‌های جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: طی دو سال اخیر ۵۰۴ مورد عملیات و حوادث جاده‌ای، ۶۰ مورد حوادث کوهستان، ۱۱۰ مورد عملیات رهاسازی، دو مورد عملیات مربوط به ریزش آوار و … توسط جمعیت هلال احمر استان صورت گرفت که تعداد عملیات و حوادث ثبت شده ۸۷۹ مورد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۸۴۴ دستگاه آمبولانس کار امدادرسانی را انجام داده،۱۱ هزار نفر آسیب دیدند که به ۵۱۴ نفر امدادرسانی شد.

وی به پروژه‌های عمرانی هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: پروژه ۸ طبقه‌ای در محوطه سازمان جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است که با اختصاص اعتباری از سوی مسؤولان استان روند احداث این پروژه در حال انجام شدن است، ضمن اینکه ساختمان جمعیت هلال احمر در کهگیلویه فرسوده بود که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای نوسازی مکان و تجهیزات اختصاص داده شد.

این مسؤول به پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سطح استان اشاره کرد و افزود: ۵ پایگاه در سطح استان وجود دارد و به ۱۰ پایگاه دیگر در محورهای استان خصوصاً محور یاسوج-اقلید و یاسوج- سپیدان نیاز است که امیدواریم خیرین در این خصوص جمعیت هلال احمر را یاری کنند.

جهان‌بین ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان برای دسترسی مردم مناطق دورافتاده و محروم کهگیلویه و بویراحمد اقدام به راه‌اندازی کاروان سلامت کرده که ۱۶ کاروان سلامت توسط جمعیت هلال احمر استان به مناطق محروم و دورافتاده استان اعزام شده است.

وی با اشاره به فعالیت کانون جوانان و کانون داوطلبان گفت: ۱۱ هزار و ۹۴۰ نفر در حوزه جوانان با هلال احمر فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه تعداد کانون‌های حوزه داوطلبان ۱۷۵ کانون است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران با جمعیت هلال احمر اقدام به راه‌اندازی کانون خبرنگاران می‌کنیم تا از ظرفیت این قشر برای مواقع لازم استفاده شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ تیم بهداشت و درمان اضطراری در جمعیت هلال احمر استان فعال است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری دو مورد مانور توسط هلال احمر استان برگزار می‌شود.

این مسؤول از راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه در این شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

جهان‌بین بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل در ساخت و سازها تأکید کرد و افزود: پدافند غیرعامل در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد تا در مواقع بروز حادثه شاهد کاهش بروز خسارات باشیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.