پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات خودکفایی و قرض الحسنه کارگشایی از محل منابع صندوق امداد ولایت کمیته امداد این استان به مددجویان زیر پوشش پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، فرید محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات پرداختی در قالب ۶ هزار و ۹۷ فقره بوده است.
وی افزود: پنج هزار و ۴۶۵ فقره از این تعداد تسهیلات پرداختی قرض ‌الحسنه کارگشایی و ۶۳۲ فقره نیز خودکفایی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی ۱۵۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال در بخش های درمان، ازدواج و هزینه ‌های تحصیلی بوده است.
محبی عنوان کرد: مبلغ تسهیلات خودکفایی نیز ۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در زمینه اجرای طرح‌ های اشتغالزایی تولیدی، خدماتی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی بوده است.
وی ابراز داشت: صندوق امداد ولایت شهریور سال گذشته به منظور رفاه حال مددجویان زیر پوشش کهگیلویه و بویراحمد و ارائه تسهیلات آسان‌ تر و سریع ‌تر به آنان در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تأسیس و راه اندازی شد.
وی گفت: پرداخت تسهیلات در این صندوق به ‌صورت قرض‌ الحسنه و با نرخ سود چهار درصد است و تمامی خدمات متداول در شبکه بانکی کشور نیز توسط آن به مشتریان ارائه می شود.
۲۹ هزار و ۷۱۹ خانوار با جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌ شود.
۷۵ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، ۲۳ درصد شهری و ۲ درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با ۲۱ درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌ اند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.