طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بوراحمد تهیه شد

دنا نما: مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد، گفت: طرح هادی تمام این روستاها تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، ابراهیم فرزانه در نشست بررسی مصوبات سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به دو بخش محروم دیشموک و چاروسا اظهار داشت: این استان دارای یک هزار و ۷۰۰ روستا بوده که از این تعداد بیش از ۷۰۰ روستای بالای  ۲۰ خانوار دارند که همگی طرح هادی آن‌ها تهیه شده است.

وی عنوان کرد: بخش دیشموک دارای ۱۰۱ روستا بوده که از این تعداد ۴۳ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که تاکنون طرح هادی در ۱۰ روستای آن اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین بخش چاروسا دارای ۱۷۷ روستا بوده که از این تعداد ۶۴ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که طرح هادی در ۱۱ روستای آن اجرا شده است.

فرزانه با بیان اینکه طرح هادی در هیچ کدام از روستاهای دو بخش دیشموک و چاروسا به طور کامل اجرا نشده است، افزود: اجرای بیش، بازگشایی، زیرسازی معابر، آسفالت از محل قیر رایگان، احداث دیوار حائل، جداره سازی، سنگ فرش و احداث کانال از جمله عملیات انجام شده در برخی روستاهای این استان است.

وی بیان کرد: ایجاد پارک محله‌ای، فضای سبز و فضاهای تفریحی، آسفالت کوچه‌ها و معابر، بهسازی معابر، جدول‌گذاری، روشنایی معابر از جمله‌ کارهایی بوده که در قالب طرح هادی در روستاهای استان اجرا شده است.

 فرزانه تاکید کرد: اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند سبب ایجاد و فراهم کردن امکانات مناسب و توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.