معرفی ۱۷ داروخانه متخلف کهگیلویه و بویراحمد به تعزیرات حکومتی

دنا نما: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۷ داروخانه متخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، امام بخش قائدی افزود: این داروخانه ها از ابتدای سال جاری تاکنون به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی گفت: عمده تخلفات انجام گرفته مربوط به فروش خارج از فهرست دارویی ایران، عدم وجود مسئول فنی و فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته بود.
قائدی با اشاره به اینکه در همین مدت شش داروخانه نیز به کمیسیون ماده ۲۰ فرستاده شد،افزود: در هر دو حوزه جریمه های مختلفی انجام گرفت.
وی با بیان اینکه نظارت بر داروخانه ها و بازرسی و بررسی نحوه توزیع دارو از جمله وظایف سازمان غذا و دارو است، عنوان کرد: ۶۸ داروخانه شخصی و ده داروخانه دولتی در استان وجود دارد.
قائدی افزود: همچنین احداث پنج داروخانه در استان در دست اقدام است و با توجه به شرایط جمعیتی داروخانه ها در استان فعال می شوند.
وی یادآور شد: بر اساس قوانین به ازای هر هفت هزار نفر یک داروخانه در شهرهای استان ایجاد می شود.
قائدی به بازرسی واحدهای غذایی در این حوزه اشاره کرد وگفت: نظارت و بازرسی از کارخانه ها و تولیدات، برچسب گذاری و جمع آوری مواد خوراکی و آشامیدنی در سطح شهر به صورت راندوم در قالب طرح (pms) نیز اجرایی می شود.
وی با تاکید بر توجه به موضوع بیوتروریسم اظهار کرد: ممکن است مواد آرایشی و بهداشتی خارجی که به صورت غیر مجاز وارد می شوند برای مردم مشکل ایجاد کنند که در این راستا فرهنگ سازی در زمینه استفاده از محصولات داخلی ضروری است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.