جستجوی جان باحتگان حادثه سقوط هواپیما با جدیت بیشتر

دنا نما: عملیات انتقال پیکر‌ها باید ازامروز تا قبل از روز دوشنبه انجام شود و از این فرصت اندک حداکثر استفاده را ببریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، معاون عمرانی استاندار در نشست ستاد مدیریت بحران که با حضور تیم‌های تخصصی امدادی برگزار شدبا اشاره به سخت گذر بودن منطقه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا گفت: نیرو‌های اعزام شده بدون هماهنگی با تیم‌های تخصصی نباید به این محل صعودکنند.
عزیز فیلی افزود: براساس آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود و عملیات انتقال پیکر‌ها باید از امروز تا قبل از روز دوشنبه انجام شود و باید از این فرصت اندک حداکثر استفاده را ببریم.
معاون عمرانی استاندار از اعزام ۳۰ نفر از کوهنوردان حرفه‌ای از سوی نهاد‌های غیرمردمی به استان خبر داد و اضافه کرد: این افراد در کنار سایر تیم‌های امدادی در روز‌های آینده برای حستجوی پیکر‌ها کمک می‌کنند.
فیلی با اشاره به اینکه این عملیات از ساعت ۹ صبح امروز در ارتفاع دنا آغاز شد و بالگردها نیز در محدوده عملیاتی مستقر خواهند شدگفت: ۱۰ تیم ۳ نفره با بالگرد به منطقه هلی برن و پرواز تیم‌ها در ۲ عملیات انجام می‌شوند.
وی افزود: به دلیل شرایط خاص جوی و امکان وقوع بهمن دو تیم ۳ نفره کار انتقال اجساد را انجام می‌دهند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات دو جبهه شمالی و جنوبی پیش بینی شده است ادامه داد: گروه‌های امدادی در این دو جبهه به ارتفاعات دنا صعود خواهند کرد.
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: باتوجه به آفتابی بودن منطقه از امروز به مدت ۴ روز پرواز‌ها و اعزام نیرو‌ها با جدیت بیشتری آغازشد.
فیلی خواستار استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان برای پیداکردن پیکر جانباختگان و انتقال آن‌ها به پایین شدو گفت: از کوهنوردان داوطلب محلی برای کمک به تیم‌های امدادی استفاده می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخت گذر بودن منطقه گفت: اولویت نخست ما جستجوی پیکر‌ها و انتقال آن‌ها و پس از آن پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.