رتبه ۴۱ دانشگاه یاسوج در کشور/ ملاک چینش نیروها مسائل سیاسی نیست

دنا نما: سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: رتبه این دانشگاه بین تمامی دانشگاه های کشور اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور به لحاظ علمی، پژوهشی، امکاناتی و تعداد اعضای هیأت علمی ۴۱ است که برای ارتقای روزافزون این جایگاه تلاش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، احمد عریان روز یکشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: دانشگاه یاسوج ۲۳۰ نفر عضو هیأت علمی دارد که از این تعداد ۲۰ نفر زن هستند و نیروی انسانی آن نیز ۴۰۰ نفر است.
وی افزود: ملاک انتخاب و چینش نیروهای انسانی در دانشگاه یاسوج شامل استاد، عضو هیأت علمی و یا رؤسا و معاونان دانشکده ها مسائل قومی، سیاسی، خانوادگی، حزبی، جناحی و یا سلیقه ای نیست بلکه این امر بر اساس شایسته سالاری و با توجه به تجربه، کارآمدی و توانمندی علمی و اجرایی افراد انجام می شود.
سرپرست دانشگاه یاسوج بیان کرد: این دانشگاه با جدیت درصدد تولید و حمایت از پایان نامه های کاربردی، تأثیرگذار و مفیدتر برای کمک به توسعه روزافزون کهگیلویه و بویراحمد و کاهش مشکلات آن در بخش های مختلف است.
عریان عنوان کرد: گیاهان دارویی، منابع طبیعی، گردشگری، نفت و گاز از جمله ظرفیت های مهم کهگیلویه و بویراحمد هستند که می توان تحقیق ها و پژوهش هایی را در مورد آنها به منظور کمک به رشد استان انجام داد و دانشگاه یاسوج نیز این آمادگی را دارد.
وی ابراز داشت: یکی از رسالت های مهم دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه یاسوج تربیت افراد علمی، نخبه و توانمند در حوزه های مختلف برای خدمت رسانی بهتر به جامعه است و هرگز وظیفه بکارگیری دانش آموختگان خود را ندارند.
سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: مسئولان این دانشگاه در راستای کمک به توسعه روزافزون آن به دنبال تعامل بیشتر با بخش صنعت، مدیران استانی و کشوری، بخش خصوصی، دستگاه های مختلف اجرایی و خیران هستند.
عریان اظهار داشت: نگاه مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر این استان توسعه گرایانه و مثبت است.
وی افزود: باید برخی مشکلات دانشگاه یاسوج از جمله ارتباط ضعیف با بخش صنعت برطرف شود و از مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز انتظار می رود که از مشاور علمی و دانشگاهی برای انجام مناسب تر فعالیت ها و پیشبرد بهتر امور بر اساس علم روز بهره گیرند.
سرپرست دانشگاه یاسوج با اشاره به وجود برخی آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: استادان و دانشجویان رشته های علوم انسانی این دانشگاه می توانند کمک بسزایی به کاهش چنین ناهنجاری هایی کنند.
عریان عنوان کرد: تدریس رشته های تحصیلی جدید در دانشگاه یاسوج باید بر اساس نیازها و مزیت های کهگیلویه و بویراحمد باشد زیرا در این صورت مؤثرتر خواهد بود.
وی ابراز داشت: سعی می شود که از ظرفیت خیران برای کمک به رشد دانشگاه یاسوج، ساخت خوابگاه به ویژه برای دختران و دیگر امور استفاده بیشتری شود.
عریان گفت: انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
وی افزود: افزون بر ۶ هزار دانشجوی پسر و دختر در رشته ها و مقاطع مختلف در دانشگاه یاسوج در حال تحصیل هستند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.