آغاز ساخت و ساز و تعمیرات منازل زلزله زده به محض ابلاغ دولت

دنا نما: به محض ابلاغ مصوبه دولت کار ساخت و ساز و تعمیرات منازل مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله در بویراحمد و دنا شروع می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در بازدید از برخی منازل زلزله زده در روستاها و همچنین اکبر آباد و چیتاب گفت: به محض ابلاغ مصوبه دولت کار ساخت و ساز و تعمیرات منازل مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله در استان شروع می شود.
عزیزالله مهدیان افزود: متاسفانه میزان خسارت به منازل مسکونی در بویراحمد و دنا به خصوص در روستاها به دلیل نبود سازه، فرسوده بودن ساختمان ها و غیر اصولی بودن ساخت و ساز زیاد است.
مهدیان با بیان اینکه خیلی از منازل خسارت دیده قابل تعمیر و سکونت نیستند و باید تخریب و بازسازی شوند گفت: برآورد میزان خسارت تا چند روز آینده مشخص می شود و سعی می کنیم به کمک وزارت کشور مصوبه را به دولت انتقال دهیم و با پیگیری این وزارت خانه مصوبه ساخت و ساز را از دولت بگیریم.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره دولت تسهیلات ارزان قیمت در شهرها ۵ درصد و در روستاها ۴ درصد به صاحبان منازل خسارت دیده پرداخت می کندافزود: در بر اساس مصوبه دولت که در استان کرمانشاه اجرا شد در شهرها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۶ میلیون تومان بلاعوض و در روستاها ۳۰ میلیون نومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلا عوض برای بازسازی منازل تخریب شده ناشی از زلزله پرداخت می شود.
آقای مهدیان با بیان اینکه خدماتی نظیر آوار برداری، نقشه و پروانه رایگان و همچنین نظارت رایگان به صاحبان منازل تخریبی ارائه می شود افزود: برای منازل تعیمیری تا سقف ۱۲ میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان هم بلا عوض پرداخت می شود.
وی گفت: تلاش می شود کار ساخت و ساز منازل تخریبی و تعمیری پیش از شروع فصل سرما به سرانجام برسد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.