معرفی شایعه‌سازان و سوء‌استفاده‌کنندگان زلزله‌های اخیر یاسوج در رسانه ملی/ دستگاه‌های قضایی و انتظامی با نهایت اقتدار جلوی سودجویان بایستند

دنا نما: طی بیانیه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار معرفی شایعه‌سازان و سوء‌استفاده‌کنندگان زلزله‌های اخیر یاسوج در رسانه ملی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، به نقل از بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از مسؤولین قضایی و امنیتی می‌خواهیم تا شایعه‌سازان و سوء‌استفاده‌کنندگان در زلزله یاسوج را از طریق رسانه ی ملی به مردم معرفی و به اشد مجازات برسانند.

بیش از ده روز است که در اثر یک زمین لرزه طبیعی، شهر یاسوج و حومه نه بر اثر خود زمین لرزه ،بلکه به دلیل بازار شایعات، ندانم کاری‌ها، خلاء‌های مدیریتی و اطلاع‌رسانی، مصاحبه‌های بعضا ناهماهنگ، عدم تدابیر مناسب و عدم برخورد قاطعانه و بازدارنده با شایعه‌سازان و گران‌فروشان و در یک کلام سوء استفاده‌کنندگان، حالت غیر عادی  به خود گرفته است و شهروندان یاسوجی و حومه در یک اضطراب غیر واقعی به سر می‌برند.

اگر چه مسئولین محترم اقدامات و تدابیری را اندیشیده و اقدام کردند و در این خصوص خدماتی هم ارائه شده، از جمله جمعیت هلال احمر که  از زمان حادثه سقوط هواپیما تاکنون به طور مداوم در حال  فعالیت هستند ، جای تشکر دارد، اما همه اقدامات و خدمات مسؤولان امر متاسفانه تحت شعاع ، شایعه سازی  عده‌ای جاهل، سودجو و از خدا بی خبر قرار گرفته است.

 هر لحظه بر این شایعات و اضطراب‌سازی مردم خواسته و ناخواسته نیز افزوده و هر آن سوژه‌ی جدیدی را و استرس جدیدی را وارد می‌کنند، عده‌ای نادان و نادانسته، ولی عده‌ای دانسته و به هدف سوداگری در بازار چادرو لاستیک و ،،، فروشی و یا سرقت و ،،، و تعجب و تاسف بارتر اینکه اکنون  جماعت دیگری با شایعه علیه نهادهای امنیتی و انقلابی و… به این شایعات دامن می زنند؟

 دانشجویی دانشگاه‌های استان به نمایندگی از جمع قابل توجهی از دانشجویان که خود قربانی این شایعه‌سازی‌ها واقع شده‌اند به جد از دستگاه‌های نظارتی، قضایی و امنیتی و نظامی و انتظامی استان می‌خواهد تا بدون اغماض و با نهایت  اقتدار  و اعمال  قانون، نسبت به دستگیری و برخورد جدی و معرفی چنین افراد و اشخاصی از طریق رسانه‌ها و حتی صدا و سیما به مردم اقدام نمایند.

شایعه‌سازان در فضای مجازی و حقیقی جولان می‌دهند و مع‌الاسف تاکنون یا برخوردی نشده و یا اطلاع‌رسانی نشده است  در این خصوص با شجاعت و اقتداری که در دستگاه قضایی و دادستانی مرکز استان سراغ داریم ، توقع ما بیشتر از سایرین است.

بدون شک امنیت روانی و آسایش صدها هزار نفر از مردم استان بر ، عدم معرفی  چند نفر دله دزد ،مریض و مغرض ترجیح خواهد داشت.

در عین حال از مردم استان ،خصوصا مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا انتظار است نسبت به معرفی شایعه‌سازان هر نوع شایعه بی‌اساس به دستگاه‌های قضایی و امنیتی درنگ و دریغ نکنند.

ضمن تشکر از زحمات  مسؤولین امر و ستاد بحران استان و شهرستان‌ها می‌خواهیم تا با اطلاع‌رسانی دقیق و اقدامات کارشناسانه و حضور در رسانه استانی و طرح کارشناسی مسئله زلزله و پس لرزه‌های آن که امری طبیعی و تجربه شده است اقدام و خود راسا نسبت به توصیه‌های امدادی و … مردم اقدام کنند.

تا باعث سوءاستفاده کنندگان  از این رخداد طبیعی  نشود بدون شک در چنین مواردی آرامش روانی خانواده‌ها و آحاد مردم می‌تواند در تقلیل صدمات و خسارت بسیار موثر باشد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.