معلم «چیتابی» در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی‌ برتر شد

دنا نما: در فراخوان از انجمن‌ها و اشخاص حقیقی فعال در عرصه‌های حفاظت از طبیعت و فعالان زیست محیطی در تهران فرهنگی بازنشسته چیتابی، به‌عنوان نفر برتر انتخاب شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، در فراخوان از انجمن‌ها و اشخاص حقیقی فعال در عرصه‌های حفاظت از طبیعت و فعالان زیست محیطی که در تهران برگزار شد، محمدحسین آریا فرهنگی بازنشسته چیتابی به‌عنوان نفر برتر فعال و تلاشگر این عرصه انتخاب گردید.
آریا که در حیطه فرهنگی آموزش و پرورش در خدمت به فراگیران علم و دانش مویی سپید کرده و در زمینه ورزش کشتی مدالهای متعدد ویترین افتخاراتش را چشم نواز می‌کند بعداز بازنشستگی درحیطه آموزش و پرورش به آموزش مبارزه با اخلال گران و پرورش توسعه طبیعت پرداخت.
محمدحسین آریا در زمینه کاشت دانه‌های درختان دیم و نهال، از جمله بلوط، بادام، بنه، زالزالک و….
و هم با حضور در نگهداری و حراست از آنان به‌عنوان پاسدار بی مزد طبیعت سالهاست که در دل طبیعت بکر کبگیان خاصه کوههای چیتاب باتلاش و دلبستگی فراوان فعالیت می‌کند
وی با مشارکت در برنامه‌های اطفا حریق قبل از توسعه با بسیج همگانی مردم و نهادهای دولتی پرتلاش‌تر از همیشه زبانه داغ و سرکش غول آتش را شجاعانه مغلوب کرده که دراین راه بارها از شدت داغی شعله‌ها از اثر سوختگی جراحتهای متعدد برداشته است.
آریا در این باره می‌گوید: هرکسی در هرکار خیر و مثبتی با تلاش و کوشش خود با اتکال به قدرت لایزال الهی گام بردارد، گرچه دراین راه با سختیهای متعدد روبرو می‌شود اما قطع به یقین خداوند اورا کمک خواهد کرد خداوند ناخواسته اورا کمک خواهد کرد تا به هدف والا برسد.
آریا افزود: کبگیان بخش خوش آب و هوایی است که پتانسیل جذب گردشگر و توریست‌های متعدد را دارد اما با نهادینه کردن فرهنگ طبیعت گردی و حفاظت از طبیعت می‌توان این شریان حیاتی را ایمن کرد.
محمدحسین آریا خطاب به مسئولان و مردم گفت: وجود بابرکت دکتر وحدانی فر امام جمعه محبوب و دانشمندمان غنیمتی بی بهاست که در تمامی زمینه‌ها خودجوش و دلسوز تکیه گاه مردم در تعامل با مسئولان است و قدرو منزلتش زمانی مشخص خواهد شد که خدائی ناکرده از این بخش برود اما دوستان و عزیزان نه آریا همیشه زنده و نه جناب وحدانی فر همیشه چیتاب است پس در بروز مشکلات آتش سوزی و کاشت نهال‌های طبیعی خودتان مامور ومعذور باشید تا نسلهای بعد برای ماها طلب آمرزش کنند.
لازم به ذکر است با حضور آقای بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و آقای خرازیان مُقَدَّم مُدیرکُلِ حَیاتِ وَحش و زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور و تعدادی از مسولان به میزبانی دکتر رادمنش در تهران محمد حسین آریا از استان کهگلویه و بویراحمد شهر چیتاب به‌عنوان نفر اول انتخاب وبه پاس زحمات ایشان با هدایا ولوح یادبودی تقدیر و تشکر شد.

معلم «چیتابی» در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی‌ برتر شد IMG_20180902_200543_906_Copy1 IMG_20180902_200547_115_Copy1 IMG_20180902_200552_021_Copy1 IMG_20180902_200555_328_Copy1 IMG_20180902_200558_656_Copy1

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.