راهی جز جمع‌آوری جمعه بازار یاسوج نیست/ مخدوش کردن پلاک خودروها توسط صاحبان وانت‌های میوه‌فروش

دنا نما: شهردار یاسوج گفت: هیچ راهی جز جمع کردن جمعه بازار یاسوج نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، نشست ساماندهی وضعیت جمعه بازار شهر یاسوج با حضور مسؤولان ارشد قضایی و انتظامی و همچنین شهردار و شورای اسلای شهر یاسوج در محل سالن کنفرانس شهرداری یاسوج برگزار شد.

در این نشست نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه برای رفع مشکلات شهر یاسوج در زمینه‌های مختلف جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم یکی از این موارد را در خصوص وانت‌های میوه‌فروش ذکر کرد و گفت: شهر یاسوج شهر مهاجرپذیری است و بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به دلیل مهاجرت‌های گسترده به این شهر است.

وی گفت: طبق آمارهای رسمی جمعیت شهر یاسوج ۱۳۴ هزار نفر است که در حال حاضر با وجود مهاجرت‌های زیادی به این شهر به ۲۳۰ هزار نفر خدمات می‌دهیم.

شهردار یاسوج به کسب و کارهای غیر مجاز در شهر یاسوج به دلیل همین مهاجرت‌ها هم اشاره‌ای کرد و گفت: رفته رفته شاهد افزایش این گونه کسب و کارها و به دنبال آن رفتارهای غیر قانونی توسط افراد هستیم.

وی از جمعه بازار یاسوج به عنوان سازه‌ای ناپایدار اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که با وجود چنین وضعیتی که در جمعه بازار وجود دارد اگر بخواهیم جلوی کسب و کار ۹۰۰ غرفه‌دار را بگیریم کار خطرناکی است و از طرف دیگر از بروز فاجعه در جامعه بازار می‌ترسیم.

وی با بیان اینکه تاکنون برای رفع این مشکل راه به جایی نبرد‌ایم افزود: شاهد تجمع آن‌ها در هفته قبل بودیم و در همانجا به آن‌ها هم توضیح دادیم که هیچ کس به دنبال ایجاد مشکل برای معیشتشان نیست.

شهردار یاسوج با بیان اینکه چاره‌ای جز ساماندهی جمعه بازار یاسوج نداریم در خصوص وضعیت وانت‌های دوره‌گرد و میوه‌فروش هم گفت: برای راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با سرمایه‌گذاران صحبت کرده‌ایم و همچنین برای راه‌اندازی مجدد میدان میوه و تره‌بار جلساتی برگزار کرده‌ایم.

مقدم با بیان اینکه مشکل وانت‌بارها مشکلی است که از گذشته به ارث رسیده است افزود: در همه جای کشور این وضعیت وجود دارد اما در اینجا شاهد بروز تخلفات زیادی از سوی وانت‌بارها هستیم که مثلا دوبله و سوبله و گاه بیشتر پارک می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه تا کی باید شاهد تعقیب و گریز ماموران ما و وانت‌بارهای دوره‌گرد باشیم خاطرنشان کرد: هزینه کمی تاکنون پرداخت نکرده‌ایم و ۵۰ نفر از نیروهای ما درگیر این کار هستند.

وی تعداد این وانت‌بارها را در وضعیت کنونی بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ عد ذکر کرد و گفت:  برای جلوگیری از برخورد، مخدوش کردن و مخفی کردن پلاک خودروها کار آن‌ها شده است.

مقدم به مشکل دست فروشان در شهر یاسوج هم گریزی زد و گفت: قرار بود قبل از ساعت ۹٫۵ شب چنین اقدامی در سطح شهر نشود اما با وجود برخوردهای زیاد اجراییات شهرداری همچنان در حال گسترش فعالیت خود در سطح شهر هستند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.