«آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» یعنی تحقق شعار نه شرقی نه غربی/اسلحه برتر ما مقابل صدام، ولایت‌پذیری بود

دنا نما: کارشناس مسائل سیاسی گفت: بعد از ۴۰ سال به جرات می‌گوییم که توانستیم شعار نه شرقی نه غربی را محقق کنیم و با صدای بلند فریاد بزنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، صبح امروز همایش چهل اسلامی با حضور گسترده مردمی و بدون حضور مسوولان ارشد استانی در محل سالن حکیم جرجانی شهر یاسوج برگزار شد.

منوچهر محمدی سخنران ویژه این مراسم با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل سال اخیر اظهار کرد: در طول این ۴۰ سال چهار جنگ تمام عیار جلوی پای جمهوری اسلامی گذاشتند و اولین جنگ آن‌ها جنگ سیاسی بود که می‌خواستند همانند مشروطه که به دست میرزا ملکم‌خان‌ها و تقی‌زاده‌ها افتاد انقلاب را در دولت موقت به دست افرادی این چنینی بسپارند.

منوچهر محمدی به ابعاد جنگ فرهنگی دشمن اشاره کرد تا افکار و عقاید مردم را زیر سؤال ببرند و در فتنه ۸۸ چنین جنگی صورت گرفت و مردم در ۹ دی آن‌ها را جارو کردند.

وی به جنگ نظامی در دوره هشت سال دفاع مقدس و سپس به جنگ اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: آخرین مرحله‌ای که دشمن طراحی کرده جنگ اقتصادی است و اگر دشمن در این جنگ شکست خورد فروپاشی آن حتمیست و خودشان هم اذعان کرده‌اند که اگر پیروز نشویم فروپاشی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ قطعی است.

محمدی دستاوردهای ایران اسلامی را در ۴ سطح معرفی کرد و گفت: انقلاب ما ملی نبود بلکه انقلابی جهانی بود اما در سطح ملی هم دستاوردهای بزرگی داشتیم از جمله این که بعد از ۳۰۰ سال که گفتند حکومت دینی نمی‌تواند از عهده حکومت‌داری برآید و در زمان غیبت امکان ندارد اما نظام اسلامی توانست فرضیه موفقیت حکومت دینی را اثبات کند.

این استاد برجسته دانشگاه به دو شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از ۴۰ سال به جرات می‌گوییم که توانستیم این دو شعار را محقق کنیم و با صدای بلند فریاد بزنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی به تفاوت آزادی در ایران و در غرب اشاره کرد و گفت: تفاوت این است که مردم آن‌ها به راحتی می‌توانند در کافه‌ها مشروب بخورند اما در حوزه سیاسی حق انتخاب ندارند و تنها دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را جلوی آن‌ها می‌گذارند و باید از بین آن‌ها تنها یکی را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: انقلاب نشان داد که هم می‌شود آزادی باشد و هم مردم‌سالاری و حتی در جنگ هم وقفه‌ای در برگزاری انتخابات صورت نمی‌گرفت.

محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که عقیده ندارم که در جنگ با صدام دست ما خالی بود بلکه تسلیحات ما بیش از دشمن کارساز بود اظهار کرد: منابع جدید قدرت را به میدان آوردیم که تا به حال ملموس نبود.

این استاد دانشگاه گفت: قدرت لایزال الهی اولین اسلحه بود و بعد تکیه برمردم و پیروی از ولایت فقیه و نترسیدن از مرگ و سازش‌ناپذیری از جمله تسلیحاتی بود که تاکنون کسی از آن استفاده نکرده بود.

محمدی به مشخصات جامعه ولایی هم اشاره کرد و گفت: در جامعه ولایی مردم در راس قرار دارند و نخبگان در پایین دست مردم هستند و نخبگان تا زمانی مشروعیت دارند که در درون جامعه ولایی حرکت کنند.

این استاد برجسته دانشگاه افزود: به محض اینکه این افراد مشکل پیدا کردند از جامعه ولایی اخراج شدند بدون این که بتوانند عده و عده خود را همراه ببرند و نمونه آن بنی‌صدر بود که مجبور شد چادر زنانه به سر کرده و در توالت هواپیما مخفی شود و فرار کند.

این استاد دانشگاه وضعیت جامعه ولایی را در نظام جمهوری اسلامی به غیر از سایر کشورها دانست و گفت: اما در افغانستان وقتی گلبدین حکمتیار کنار گذاشته می شود با دار و دسته و قبیله‌اش ساز جداگانه می‌زند.

وی گریزی هم به شکست‌پذیری رژیم صهیونیستی و آمریکا زد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب رژیم صهیونیستی هر کاری که می‌خواست انجام می داد و حتی تا بیروت هم جلو آمد اما با شکل‌گیری انقلاب ابتدا در سال ۱۹۴۹ بخشی از فلسطین و سپس در سال ۲۰۰۰ از کل لبنان خارج شد و در جنگ‌های ۲۲ و ۳۳ روزه شکست خورد و امروز دور خودش دیوار کشیده است.

محمدی به شکست‌های آمریکا در منطقه هم اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در عراق و سوریه و لبنان و یمن شکست خورده‌اند و آخرین تیر آن‌ها داعش و النصره بود که بساط آن‌ها هم برچیده شد.

وی جهانی شدن بسیج را پیروزی بزرگ دیگر دانست و گفت: الحشد الشعبی در عراق و دفاع وطنی در سوریه و حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نشانه بین‌المللی شدن بسیج است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اروپایی‌ها هم همراه آمریکا برای در مخمصه قرار دادن ایران هستند خاطرنشان کرد: صحبت جدا شدن اروپا از آمریکا حرف احمقانه‌ای است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.