تلف شدن ۲۰ راس دام و مصدومیت چوپان بر اثر صاعقه در بویراحمد+تصاویر

دنا  نما: رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت صاعقه زدگی یک نفر مصدوم، ۴ نفر دیگر دچار ترس و استرس و ۲۰ راس دام تلف شدند که فرد مصدوم با اورژانس هوایی یاسوج به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان جلال پوران فرد افزود: در ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه امروز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ در پی تماس مبنی بر صاعقه زدگی فردی در کوه های دشتک در اطراف دمچنار بلافاصله اورژانس “دم‌چنار” و “مارگون” به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: به علت کوهستانی بودن جاده و منطقه ادامه مسیر توسط هر دو آمبولانس میسر نبود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تکنیسین‌های منطقه مارگون و دمچنار جهت پیدا کردن صاعقه زدگی جستجو کردند اما او را پیدا نکردند، خاطرنشان کرد: با اعلام درخواست کمک به بالگرد اورژانس بلافاصله بالگرد به محل اعزام شد.

پورانفرد تصریح کرد: مصدوم صاعقه زدگی را بعد از پیدا کردن به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند. به علت صاعقه زدگی حدود ۲۰ راس از دام این چوپان از بین رفتند.

وی ادامه داد: تعداد ۵ نفر از افرادی که در آنجا حضور داشتند دچار احساس ضعف و بیحالی و استرس و ترس شده بودند که توسط اورژانس مارگون و دمچنار و بعد از ارائه خدمات پزشکی درمان سرپایی شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز سومین پرواز اورژانس هوایی یاسوج و گچساران می‌باشد که جهت خدمت رسانی به بیمار قلبی، تصادفی و صاعقه زدگی به پرواز درآمده است.

تلف شدن ۲۰ راس دام و مصدومیت چوپان بر اثر صاعقه در بویراحمد۱

تلف شدن ۲۰ راس دام و مصدومیت چوپان بر اثر صاعقه در بویراحمد۲

تلف شدن ۲۰ راس دام و مصدومیت چوپان بر اثر صاعقه در بویراحمد۳

تلف شدن ۲۰ راس دام و مصدومیت چوپان بر اثر صاعقه در بویراحمد۱

تلف شدن ۲۰ راس دام و مصدومیت چوپان بر اثر صاعقه در بویراحمد

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.