۷۵ درصد جمعیت شهری سی سخت ماهانه به اندازه یارانه دریافتی خود جریمه می‌شوند/آیا فریاد رسی هست؟

دنا نما: قریب ۷۵ درصد جمعیت شهری سی سخت، ماهانه مبالغی معادل یارانه دریافتی خود جریمه می‌شوند!!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، جهان زابلی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی بزرگ آب معدنی چویل سی سخت طی یادداشتی آورده است: قریب ۷۵ درصد جمعیت شهری سی سخت، ماهانه مبالغی معادل یارانه دریافتی خود جریمه می شوند!!
در پی مشارکت شهروندان کمتر برخوردار سی‌سخت در تشکیل یک تعاونی عمومی در قالب احداث یک کارخانه مدرن آب معدنی در راستای تجمیع سرمایه‌های اندک جهت بهره برداری حداکثری، انتفاع عمومی و عدالت اجتماعی، اکنون بدلیل بروز پاره ای مشکلات متحمل پرداخت جرایم ماهیانه ای سنگین شده اند و این در حالی است که اغلب این افراد از این وقایع اطلاعی ندارند.
این فعالیت اجتماعی در حالی شکل گرفت که تعاونی مزبور برای ورود ماشین آلات خارجی مجبور به اخذ وام ارزی شده و به دلایلی از جمله تحریم های خارجی متحمل پرداخت سود دوران مشارکت آن هم در زمانی که ورود ماشین آلات حدود ۲ سال به طول انجامیده، گشته است.
مع‌الوصف کارخانه مزبور راه اندازی و وارد فاز تولید گشته ولی به دلیل عدم اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحد تعطیل و به مدت ۵ سال راکد مانده است.
این واحد یکی از ۱۰ واحد راکد  سیاست گذاری شده استانداری جهت راه اندازی در سال ۹۷ بود که عملا انجام نشد.
حال با ورود جوانان دغدغه مند سی‌سختی و در قالب فعالیتی اجتماعی، خط تولید اورهال و رفع نقص گردیده، تولید آزمایشی انجام گرفته و در مراحل اخذ مجوز ورود به بازار است که این اقدامات تاکنون ۵ ماه است هنوز به سرانجام نهایی نرسیده است.
بانک عامل تقاضای ارزیابی مجدد و استمهال مطالبات را پاسخگو نیست، برخی متولیان اداری مصوبات کارگروه های تخصصی و قضایی با عناوین رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را بهایی نداده و پاسخگو نیستند. تا در مجموع این تشکل اجتماعی ماهیانه مبالغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان جرایم انباشته داشته باشد.

حال سؤال این است: آیا فریادرسی خواهیم داشت؟.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.