۱۶ نفر به دلیل غرق‌شدگی در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

دنا نما: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۶ نفر در رودخانه‌های استان به دلیل غرق شدگی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، محسن جلیل اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۲۷ نفر در رودخانه ها، سدها و آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: سال جاری ۳۰ نفر در آب‌های کهگیلویه و بویراحمد دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد ۱۴ نفر نجات یافتند و مابقی جان خود را از دست دادند.

وی از هم استانی‌ها و گردشگران کهگیلویه و بویراحمد خواست به علائم هشداردهنده در حاشیه رودخانه‌ها توجه و از شنا کردن در آب‌های عمیق خودداری کنند.

بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه هشتم کشور در میزان متوفیات ناشی از غرق شدگی بر حسب جمعیت قرار دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.
بر اساس اعلام آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد این استان با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی ۱۳۹۵ رتبه ۶ کشور را دارد.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرماست.
در سه سال اخیر در مجموع حدود ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و آبگیرهای استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.