ادارات امر به معروف و نهی از منکر را رها کرده‌اند/شیوه جدید مطالبه‌گری امر به معروف در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ادارات عضو ستاد فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده از راهپیمایی خودجوش امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: این مراسم بعد از نماز جمعه این هفته شهر یاسوج از مصلا تا مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شود.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد در خصوص عدم اجرای برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر به دو دلیل برنامه‌ای اجرا نکردیم.

وی عنوان کرد: همه ادارات ستاد این فریضتین را رها کردند و فقط می‌خواهند صوری در این هفته برنامه‌ای داشته باشند، آنها اگر میخواستند کاری انجام دهند در طول سال انجام می‌دادند.

فتاح‌زاده بیان کرد: دلیل دومی که ترجیح دادیم در هفته امر به معروف برنامه‌ای نداشته باشیم وضعیت بد اقتصادی مردم و همدردی با آنها بود.

وی عنوان کرد: وقتی در این هفته بنر نمی‌زنیم، همایش نداریم و هزینه‌ای نمی‌کنیم به این دلیل هزینه‌ها سرسام‌آور است. ترجیح دادیم هزینه جلسات بدون خروجی را در کارهای عام‌المنفعه مثل خرید و تهیه لوازم نوشت‌افزار و پوشاک دانش‌آموزان یا افراد مستمند هزینه کنیم.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد تصریح کرد: مطالبه‌گری ما از ادارات این است که از هزینه‌های سرسام‌آور برگزاری همایش‌ها و جلسات بدون نتیجه خودداری و اسراف نکنند که این شیوه مطالبه‌گری خود به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

فتاح‌زاده با بیان اینکه مسئولان امر به معروف و نهی از منکر را از خود شروع کنند، بیان کرد: به همین دلیل از خودمان در ستاد امر به معروف شهرستان شروع کردیم تا مصداق آیات قران که می‌فرمایند لم تقولون مالا تفعلون (چرا چیزی میگویید که خودتان عمل نمی‌کنید) و مصداق آیه دیگر قران که آمده اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم و انتم تتلون الکتاب افلا تعقلون(یعنی آیا مردم را به نیکی دعوت میکنید و خودتان را فراموش کرده اید؟؟درحالی کتاب خدا را میخوانید. آیا تعقل نمیکنید.) نباشیم.

این مسئول گفت: هزینه نصب دو یه سه بنر بیش از یک میلیون تومان بود، برای هر همایش، جلسه‌ و سخنرانی هم باید اعتباری هزینه می‌شد که هزینه کرد اعتبارات بدون خروجی دردی از مردم دوا نمی‌کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.