دستگاه‌های پرکار در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

دنا نما: توسط مدیرکل بحران استانداری؛ دستگاه‌های پرکار در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور معاونین استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، فرمانداران، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان تشکیل شد.

وحید محمدی‌تبار مدیرکل مدیریت بحران استان در ابتدا ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: امروز در شرایط فعلی باید راه و مرام شهیدان و یادگاران دفاع مقدس سرلوحه کار ما باشد تا بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: تصویب قانون جدید مدیریت بحران کشور و ایجاد اصلاحات جدید استارتش از همین کهگیلویه و بویراحمد زده شد، یعنی وقتی اولین مدیرکل فقید مدیریت بحران مرحوم حاج محمد امیری در یک عملیات امداد و نجات دچار حادثه شد و جانش را در راه خدمت تقدیم کرد و سایر موارد مشابه منجر به این شد که سازمان مدیریت بحران روی این قبیل موضوعات کار کنند.

وی گفت: مثلا در سیل استان گلستان که تعدادی از داوطلبان و نیروهای خدمات رسان دچار حادثه شدند و جان خود را در راه خدمت به هم وطنان سیل زده از دست دادند با پیگیری‌های سازمان مدیریت بحران کشور و مکاتبه وزیر محترم کشور با فرماندهی معظم کل قوا، معظم‌له آن‌ها را شهیدان راه خدمت نام نهادند.

محمدی‌تبار در ادامه گفت: در قانون جدید وظایف و مسئولیت دستگاه‌ها اجرایی و نهادها به طور شفاف مشخص شده است و هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در کار بحران پیگرد دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه گفت: در بحران آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها که متاسفانه امسال شاهد حجم گسترده‌تری بودیم برخی دستگاهها بخشداران و اداراتی بیشتر و بهتر با ما همکاری داشتند.

وی گفت: مجموعه فرمانداران به جز در چند مورد خیلی تلاش داشتند و اما سه بخشدار مرکزی کهگیلویه ، مرکزی باشت و بخشدار پاتاوه دنا بخشداران برتر بودند‌.

بسیج و سپاه پاسداران از جمله فرماندهی استان و جانشین و همچنین تیپ ۴۸ فتح در سطح استان و شهرستانها، رسانه‌ها، سایت‌ها، خبرگزاری ها و صدا و سیمای استان، اداره کل منابع طبیعی استان شهرستانها و محیط زیست و بخصوص شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و فرودگاه شهید امیدبخش و کادر پروازی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، اورژانس هوایی، فرودگاه یاسوج، نیروهای مردمی، روستاها، دهیاران و برخی شهرداران مناطق در کنترل آتش‌سوزی ها کمک کردند.

وی گفت: از منابع طبیعی استان و ۸ فرمانداری خواسته ایم اسامی افرادی که داوطلبانه خدمات در این مورد انجام داده اند جهت تشویق در جلسه بعدی معرفی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: از ابتدا در پی تشکیل تیم واکنش سریع در حوادث و بحران‌ها بودیم و جلسات متعدد با تیم‌های غواصی و نخبگان این بخش و تیم های کوه نورد و … داشتیم و ساز و کار مشخص کردیم و تفاهم نامه منعقد کردیم ولی برای راه اندازی و فعالسازی نیاز به ادوات و ابزار کار مدرن و خرید امکانات داریم لذا همینجا از دکتر کلانتری استاندار استدعا داریم در تحقق این مهم ما را کمک و حمایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گفت: تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات رسان که در سیل نوروزی زحمت کشیدند از طرف ریاست محترم سازمان مدیریت بحران مورد تشویق قرار گرفتند.

محمدی‌تبار در پایان افزود: همه ادارات و نهادهای عضو شورای مدیریت بحران استان و شهرستانها، تمامی دستگاههای خدمات رسان، شهرداری ها و بخشداری‌ها موظف است تیم های مدیریت بحران خود را در فصل پاییز و زمستان بصورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مشکلات احتمالی از هم اکنون فعال کنند.

وی گفت: به طور شبانه‌روز در صحنه هستیم و اقدامات و خدمات تمامی دستگاها و ادارات را رصد می کنیم اما تنها راه موفقیت و خدمت به مردم همدلی و همکاری همه با هم بر محور قانون برای عبور از بحران های احتمالی پیش رو است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.