مردم گچساران از نفت تنها دود آلودگی‌های ناشی از آن نصیب شان می‌شود

 دنا نما:  شهرستان گچساران با وجود برخورداری از انرژی‌های نفت و گاز و ایفای نقش در درآمدزایی و اقتصاد کشور، متأسفانه در محرومیت‌های بسیاری به سر می‌برد و این شهر اکنون با مشکلات بسیاری مواجه بوده است.

وجود مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های مناسب شهری، بیکاری بسیاری از جوانان، طولانی شدن پروژه‌های عمرانی شهری به گونه‌ای که برخی پروژه‌ها پس از ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده، نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و هنری، گچساران را به یک شهر محروم تبدیل کرده است.

یکی از معضلات اساسی گچساران در حال حاضر بیکاری بسیاری از جوانان تحصیلکرده در این شهرستان بوده که این معضل جوانان بسیاری را در این شهر کلافه کرده است.

براساس آمارها شهرستان گچساران در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار بیکار دارد و میزان بیکاری در این شهر براساس آمار حدود سه برابر دیگر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نبود مراکز اقتصادی و تولیدی و عدم سرمایه‌گذاری در گچساران از دلایل اصلی بیکاری و افزایش تعداد بیکاران در این شهر بوده که متأسفانه روز به روز تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد.

طولانی شدن برخی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در گچساران مانند پروژه پتروشیمی از دیگر مشکلات و معضلات امروز این شهر بوده و این مسئله نارضایتی‌های مردم را به دنبال داشته است.

شهرستان گچساران متأسفانه در بحث زیرساخت‌های فرهنگی نیز وضعیت مناسبی ندارد و این شهر از وجود سینما، مجتمع فرهنگی و هنری، فرهنگسرا محروم بوده و محلات این شهر از مکان‌های فرهنگی و هنری برخوردار نیستند.

اگرچه تاکنون در راستای ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها در شهر گچساران تلاش‌ها و اقداماتی انجام گرفته شده ولی روند توسعه این شهر به کندی پیش می‌رود و چهره محرومیت بر این شهرستان همچنان نمایان است.

برخی محلات شهرستان گچساران همچون رادک، لبنان، سادات در حال حاضر در انواع محرومیت‌ها به سر می‌برند و این محلات از خدمات عمومی، درمانی، فرهنگی و ورزشی محروم بوده‌اند.

مردم گچساران از نفت تنها دود آلودگی‌های ناشی از آن نصیب شان می‌شود

یک شهروند گچسارانی با اشاره به نبود امکانات و محرومیت‌های شهرستان گچساران، اظهار داشت: گچساران حدود ۲۵ درصد نفت کشور را تولید می‌کند و در درآمدزایی در کشور نقش بسیاری دارد ولی متأسفانه در محرومیت به سر می‌برد.

محسن یاری‌پور بیان کرد: متأسفانه مردم گچساران از نفت تنها دود آلودگی‌های ناشی از آن نصیب شان می‌شود و ما از کمترین امکانات برخورداریم.

وی گفت: بیکاری در گچساران بیداد می‌کند و جوانان بسیاری که تحصیلکرده هم هستند اکنون در این شهر بیکار هستند و متأسفانه کسی به فکر جوانان این شهرستان نیست.

این شهروند گچسارانی عنوان کرد: متأسفانه این شهر از داشتن یک سینما محروم بوده و سال‌ها بوده که سینمای این شهر تعطیل بوده و کسی هم به فکر حل مشکل این سینما نیست.

گچساران غرق در مشکلات است

شهروند دیگری نیز با اشاره به مشکلات گچساران، گفت: متأسفانه گچساران غرق در مشکلات بوده و برخی مشکلات اساسی این شهر مردم را کلافه کرده است.

وی عنوان کرد: مشکلات گچساران یکی و دو تا نیست و بیکاری جوانان، نبود امکانات مناسب در سطح شهر و محلات، نبود زیرساخت‌های شهری از جمله مشکلات این شهرستان است.

این شهروند تصریح کرد: ما از مسئولان تنها وعده می‌شنویم و متأسفانه برای برطرف شدن مشکلات شهر اقداماتی انجام نمی‌گیرد.

برطرف شدن مشکلات شهرستان گچساران نیازمند همت مسئولان است

فرماندار گچساران در همین زمینه با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های این شهر، اظهار داشت: متأسفانه گچساران در برخی زمینه‌ها مشکلات و کمبودهایی دارد.

عبدالرحیم رحیمی گفت: البته در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای محرومیت‌زدایی گچساران انجام گرفته شده و زیرساخت‌های مناسبی در سطح شهر ایجاد شده ولی این شهر هنوز مشکلاتی دارد که باید برای برطرف شدن آن‌ همه تلاش کنیم.

وی با اشاره به معضل بیکاری در گچساران، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل گچساران در حال حاضر بیکاری بوده که البته این مشکل تنها مختص این شهر نیست.

فرماندار گچساران عنوان کرد: برطرف شدن مشکل بیکاری در گچساران نیازمند ایجاد مراکز اقتصادی و کارگاهی در سطح شهر بوده که ما اکنون پروژه پتروشیمی و سد چم‌شیر را داریم.

رحیمی بیان کرد: خیلی از جوانان گچساران در حال حاضر در انتظار راه‌اندازی پتروشیمی هستند در حالی که پتروشیمی راه‌اندازی شود تنها برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد و من اعتقاد دارم که برای حل معضل بیکاری در این شهر باید چاره دیگری اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: رو آوردن به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و فراگیری یک مهارت و فن می‌تواند جوانان ما را برای ورود به بازار کار هدایت و کمک کند.

خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته برای برطرف شدن مشکل بیکاری در این شهر جلسات متعددی برگزار شده و تعدادی از جوانان شهر را به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی معرفی کردیم که در این راستا تعدادی موفق به دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی شدند.

رحیمی حل معضل بیکاری در گچساران را نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا این مشکل در سطح شهر کاهش یابد.

وی به طولانی شدن برخی پروژه‌ها در گچساران اشاره کرد و افزود: علت اصلی طولانی شدن برخی پروژه‌ها در این شهر مانند پروژه پتروشیمی کمبود اعتبار است.

فرماندار گچساران عنوان کرد: پروژه پتروشیمی اعتبار بسیاری لازم دارد و مشکل این پروژه با ۵ میلیارد و ۱۰ میلیارد حل نمی‌شود.

رحیمی با اشاره به محرومیت در محلات پایین شهر در گچساران، تصریح کرد: محلات پایین شهر در محرومیت‌های بسیاری برخوردار بوده و این محلات از امکانات مناسب تفریحی و فرهنگی برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: البته در حال حاضر پروژه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای محلات پایین شهر یا همان محلات بافت فرسوده تعریف شده و این پروژه‌ها اکنون در این محلات در دست اجرا است.

فرماندار گچساران بیان کرد: احداث مکان‌های تفریحی مانند پارک محله‌ای و احداث کتابخانه عمومی در محلات پایین شهر در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی گفت: در مجموع در سطح شهر گچساران در حال حاضر پروژه‌های شهری مختلفی در دست اجرا بوده و این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت گچساران نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و ادارات و مردم است، افزود: برای محرومیت‌زدایی گچساران همه باید تلاش و همدل باشیم.

گچساران در محرومیت بسیار به سر می‌برد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گچساران نیز با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های این شهر، اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی گچساران وضعیت بافت فرسوده و فقر در محلات پایین شهر است.

غلامرضا شکوهی گفت: متأسفانه محلات پایین شهر گچساران وضعیت مناسبی ندارند و ساکنان این محلات از امکانات مناسبی برخوردار نیستند.

وی عنوان کرد: فقر و محرومیت بر محلات پایین شهر گچساران نمایان بوده و و این محلات از خدمات تفریحی، فرهنگی و خدمات عمومی برخوردار نیستند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گچساران تصریح کرد: ساماندهی وضعیت محلات پایین شهر گچساران نیازمند تأمین اعتبار کافی بوده و بسیار زمان‌بر بوده است.

شکوهی بیان کرد: مشکل محلات پایین شهر گچساران با یک و دو میلیارد حل نمی‌شود و برای برطرف شدن مشکلات این محلات نیازمند تأمین اعتبار کافی بوده که انتظار می‌رود مسئولان در این راستا همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که برخی محلات در گچساران از امکانات تفریحی مانند پارک محله‌ای و خدمات عمومی برخوردار بوده ولی محلات پایین شهر در محرومیت بسیار به سر می‌برند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گچساران ابراز کرد: انتظار می‌رود که مسئولان توجه ویژه‌ای به مشکلات شهرستان داشته باشند و در راستای محرومیت‌زدایی آن تلاش کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.