ویروس VHS خطر جدی برای پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویروس VHS زنگ خطر پرورش ماهی‌های سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد بوده و این صنعت را با خطر جدی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما؛ عبدالله بهمنش در نخستین نشست بررسی پتانسیل‌های ایجاد شهرک تولیدی ماهی‌های زینتی در گچساران اظهار کرد: در حوزه تولید ماهی‌های زینتی دامپزشکی استان حامی طرح بوده و در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد، اما باید این اقدام با کارشناسی صورت گیرد.

بهمنش با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد چهارمین استان از لحاظ تولیدات ماهی‌های سردآبی در کشور بود، افزود: در حال حاضر ویروس VHS آبزی‌پروری ماهی سردآبی در استان را به شدت با خطر مواجه کرده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علت این امر نبود مطالعات لازم درخصوص پرورش ماهی‌های سردآبی بوده که به این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد ضربه زده است.

بهمنش صدور مجوزهای بی‌رویه و اجرای غیرکارشناسی پرورش کشت ماهی سردآبی را از دلایل مهم شرایط کنونی و انتشار ویروس VHS در میان ماهیان سردآبی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته افزون بر ۵۵۰ میلیون تومان غرامت برای خسارات ماهی‌های سردآبی دریافت شد.

بهمنش با بیان اینکه با کلمه شهرک در این طرح مخالف هستم، افزود: کار و طرح باید کارشناسی صورت گیرد تا مانند ماهی‌های سردآبی دچار مشکل نشویم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.