آبرسانی به ۷ روستای باشت

دنا نما: مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی به ۷ روستای باشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، فیض‌الله پاسره با اشاره به کلنگ‌زنی دو پروژه در شهرستان‌های گچساران و باشت، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی بویراحمد گرمسیری و کلنگ چاه آهکی گوهرگان باشت در چند روز گذشته  با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

وی ادامه داد: مجتمع آبرسانی بویراحمد گرمسیری برای هفت روستای این شهرستان با جمعتی بالغ بر ۱۵۰ خانوار تعریف شده است.

 مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب این مجتمع از طریق یک حلقه چاه آهکی در مجاورت روستای سرتیره تامین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اجرای طرح آبرسانی به هفت روستای گچساران عنوان کرد: فاز یک این پروژه شامل یک باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و ۱٫۵ کیلومتر خط انتقال و همچنین ۴ میلیارد ریال از اعتبارات نفت آغاز خواهد شد.

پاسره در ادامه با اشاره به آبرسانی به هفت روستای گچساران عنوان کرد: با اجرایی شدن این طرح روستاهای نازمکان سفلی، نازمکان علیا، سید جمال الدین، سرتیره، گبرستان، گدار شهری، گدار شهری و رود بال تامین آب خواهد شد.

مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کلنگ‌زنی یک چاه آهکی در گوهرگان باشت خبر داد و عنوان کرد: احداث چاه گوهرگان از چند سال گذشته یکی از خواسته‌های به حق و ضروری مردم منطقه بوده که با تزریق منابع بنیاد برکت و با تلاش  مسوولان و همچنین همکاری آب منطقه‌ای استان این پروژه عملیاتی خواهد شد.

پاسره با اشاره به اجرایی شدن این طرح در شهرستان باشت تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح تعداد هفت روستای باشت با جمعیتی قریب بر  یک هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

این مسوول با بیان این که فاز یک مجتمع آبرسانی این پروژه با اعتباری قریب به ۳ میلیارد و هفتصد میلیون ریال در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حفر یک حلقه چاه آهکی در دستور کار این اداره  قرار گرفته است.

وی  با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم مجتمع آبرسانی گوهرگان باشت، افزود: برای اجرایی شدن فاز دوم، خط انتقال، شبکه توزیع، احداث ۲ باب مخزن، و خط انتقال برق پیش بینی شده که در صورت تامین اعتبار در ادامه فاز یک  به مرحله  اجرا خواهد رفت.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.