راه‌اندازی بزرگترین واحد تولید نان صنعتی جنوب کشور و تولید ۱۵۰ نمونه نان در یاسوج

دنا نما: بهرام باقری مدیرعامل واحد تولیدی آرد باقری با اشاره به راه‌اندازی فاز سوم کارخانه آرد باقری اظهار کرد: در فاز سوم کاری بزرگ در استان انجام خواهیم داد و از این پس مشکلات مردم در خصوص نان بی‌کیفیت تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز سوم با راه‌اندازی بزرگترین واحد تولیدی نان صنعتی در جنوب کشور و با تولید هر ساعت ۸ هزار قطعه نان در ۱۵۰ نوع مختلف به ذائقه مردم استان توجه ویژه‌ای می‌شود.

این تولیدکننده برتر استان کهگیلویه و بویراحمد به علت مشکلات تهیه نان به روش سنتی از قبیل اثرات منفی شعله مستقیم در نانوایی‌های سنتی که باعث ایجاد ترکیبات سرطان‌زا، سوختگی و ضایعات نان می‌شود اشاره کرد و گفت: همچنین به دلیل سیستم کار نانوایی‌های سنتی به خاطر بهبود بخشیدن به بافت نان گاهی مجبور به استفاده از جوش شیرین هستند که در مجموع باعث ایجاد ناراحتی‌های گوارشی برای مصرف‌کننده می‌شود.

باقری افزود: در تولید نان صنعتی علاوه بر اینکه معایب یاد شده برطرف می‌شود به علت انجام تخمیر کافی در خمیر مشکلات مربوط به ناراحتی‌های گوارشی را ندارد و از طرفی با انجام فرمولاسیون صحیح و افزودن مواد مغذی متناسب با نیازهای مصرف‌کننده می‌توان نان سالم مغذی و غنی شده به جامعه ارائه داد.

وی عنوان کرد: از آنجا که بانک جهانی امنیت غذایی را در دسترسی همه مردم در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم تعریف کرده است لذا طبق این تعریف بر سه عنصر موجود بودن غذا، دسترسی به غذا و  پایداری در دریافت غذا تأکید شده است.

باقری تبیین کرد: هر کدام از این عناصر دچار چالش شود امنیت غذایی و به تبع آن امنیت ملی دچار مشکل خواهد شد.

وی متذکر شد: در واحدهای تولید نان صنعتی با ظرفیت تعریف شده حداقل ۲۰ تن در روز با توجه به مکانیزه بودن کامل خط تولید و استقرار ماشین‌آلات مدرن اروپایی امکان استمرار تولید در شرایط بحران و حوادث غیر مترقبه وجود دارد.

مدیرعامل واحد تولیدی آرد باقری در ادامه به آماری در خصوص تعداد نانوایی‌های فعال در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ نانوایی فعال وجود دارد که به تولید انواع نان مشغولند.

وی بیان کرد: مجموعه آرد باقری با اخذ مجوزهای لازم قادر به تأمین انواع آردهای تخصصی مورد نیاز نانوایی‌های سراسر استان است.

باقری در بخش دیگری از اظهارات خود به فواید سبوس گندم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فواید سبوس به لحاظ دارا بودن انواع فیبر، پروتئین، چربی مفید، ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص آهن بر کسی پوشیده نیست، لذا این شرکت تولید و  بسته‌بندی سبوس فرآوری شده قابل مصرف انسانی را در برنامه طرح توسعه خود قرار داده است.

وی در بیان آماری دیگر به تعداد کل دانش‌آموزان و دانشجویان استان اشاره کرد که حدود ۲۲۰ هزار نفر بوده و اهمیت وعده صبحانه در رشد و یادگیری محصلین بر هیچ کس پوشیده نیست.

مدیرعامل واحد تولیدی آرد باقری توضیح داد: از آنجا که متخصصان تغذیه معتقدند ۲۰ تا ۲۵ درصد کالری روزانه باید از وعده صبحانه تأمین شود لذا لزوم استفاده از نان سالم مغذی و غنی شده در وعده غذایی به شدت احساس می‌شود.

وی گفت: از طرفی این شرکت با توانایی تولید میان وعده‌های مغذی شامل انواع نان‌های شیرین فرموله شده مثل نان شیرمال و نان‌های مغزدار لایه‌ای با انواع کرم‌ها، خرما و گردو می‌تواند انتخاب مناسبی جهت تغذیه مدارس، مراکز آموزشی و حتی بیمارستان‌ها باشد.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.