سیل در کهگیلویه و بویراحمد؛دستور استاندار بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توجه به وقوع سیل، آبگرفتگی خیابان های شهر یاسوج و طغیان رودخانه از تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان خواست با قوت و آمادگی کامل برای کاهش میزان خسارات احتمالی به ویژه جلوگیری از تلفات جانی وارد میدان شوند.

به گزارش دنا نما، سید علی احمدزاده ظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد منجر به قطع راه های ارتباطی بسیاری از روستاها و طغیان شدید رودخانه های فصلی و سیل در مناطق مختلف استان شده است و البته امدادرسانی‌ها در این استان از سوی همه نهادهای امدادی و خدماتی و شهرداری ها نیز با قوت ادامه دارد.

وی افزود: این سامانه بارشی علاوه بر خسارت به بخش‌های زیرساختی، جاده و راه سبب آبگرفتگی منازل و بسته شدن برخی از مسیرهای ارتباطی شده است.

به گزارش مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد منطقه دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد با ۱۱۶میلی‌متر شاهد بیشترین بارندگی سامانه اخیر تا ساعت ۶.۳۰دقیقه بامداد امروز بوده است.

براساس این گزارش سامانه مذکور در لوداب ۱۱۱، ستنگان ۱۰۴ ،قلعه دختر ۱۰۳ ،گنجگان ۱۰۱.۵، آبده گاه ۱۰۱، برم سبز ۹۶ ،قلعه رئیسی ۹۱، جاورده ۸۷، باشت ۸۶، یاسوج فرودگاه ۸۴.۲ ،وزگ ۸۴، گنجه ای ۸۳، لنده ۸۳، سوق ۸۲ ،علی کرمی دمچنار ۸۰، تنگ پیرزال ۷۳، چیتاب ۷۲ و دهدشت ۷۱.۶میلی‌متر بارندگی داشته است.

میزان بارندگی این سامانه در درغک ۷۱، مارگون ۷۰ ،فیلگاه ۷۰ ،دیشموک ۶۹ ،کریک ۶۸ ،سی سخت ۶۶.۲، بوستان ۶۲.۵، امامزاده جعفر ۵۹.۹، چرام ۵۸، ماهورباشت ۵۸، امامزاده پهلوان ۵۷، سرآب ننیز ۵۷ ،تنگ رواق ۴۹.۵، دوگنبدان ۴۸.۲ ،دیل ۳۹ ،منصور خانی کاکان ۳۰ و لیکک ۲۷.۹میلی‌متر ثبت شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.