احمدی نژاد فکر می کرد پس از ۱۱ روز خانه نشینی، مردم در خیابان سینه می زنند تا برگردد

دنا نما: احمد توکلی در گفت و گو با اعتماد گفته است که در سال ۸۴ و ۸۸ به احمدی نژاد رای داده و متأسف است.
به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی دنا نما به نقل از خبرآنلاین؛ احمد توکلی در پاسخ به اینکه چرا با وجود انتقادهایی که به احمدی نژاد داشته باز هم سال ۸۸ به او رای داده است، گفت: می‌دانستم آقای رضایی و کروبی رای بالایی نمی‌آورند. نکته‌ای که در انتخاب اضطراری من در سال ١٣٨٨ دخیل بود، طیف طرفداران این دو کاندیدا بود.
توکلی گفت: من عقیده داشتم که ترکیب پایگاه اجتماعی آقای موسوی چنان است که اگر بخواهد می‌تواند تحرکات اجتماعی علیه نظام سیاسی و ولایت فقیه شکل دهد، اما احمدی‌نژاد این توان را ندارد چون طیف طرفداران او را کسانی تشکیل می‌دهند که اگر بخواهد هم نمی‌تواند علیه نظام سیاسی تحرکی را شکل بدهد. متاسفانه حرف من درست از آب درآمد.

وی ادامه داد: موسوی با اینکه رییس‌جمهور نشد موجب فتنه شد و کشور را متشنج کرد اما احمدی‌نژاد خواست کشور را متشنج کند و نتوانست. ١١ روز خانه نشست. فکر کرد مردم در خیابان سینه می‌زنند تا برگردد اما این‌طور نشد. تفاوت در پایگاه اجتماعی این دو بود. پایگاه اجتماعی موسوی از متدینین شروع می‌شد و در نهایت به ضدانقلابی‌ها هم می‌رسد. اما پایگاه اجتماعی احمدی‌نژاد را متدین‌ترها و وطن‌دوست‌ترهایی تشکیل می‌دادند که اهل فداکاری برای حفظ ایران و حکومت ولایی بودند. چون ولایت فقیه ستون اصلی اسلام انقلابی و به تعبیر امام(ره) اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و‌الله و میراث اصلی آن بزرگوار بود، من بین این دو پایگاه انتخابم را کردم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.