برگزاری برنامه‌های دهه محرم با حضور ۶۶ روحانی در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد/احلی من العسل و رهروان زینبی برنامه‌های ویژه محرم

دنا نما: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های دهه محرم با حضور ۶۶ روحانی در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، ظهر امروز نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه با موضوع بصیرت عاشورایی در یاسوج برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در این نشست با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یکی از اهداف مهم سازمان اوقاف است، افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر توجه و تلاش برای تحقق این موضوع دارد.

وی از برگزاری برنامه‌های متعدد در ایام دهه محرم خبر داد و گفت: برنامه‌های این ایام در ۹۰ بقعه متبرکه در سراسر استان برگزار می‌شود.

این مسوول، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با حضور ۶۶ روحانی که ۳۰ نفر از آنها روحانی مستقر در استان بوده و ۳۶ نفر اعزامی هستند برگزار می‌شوند ضمن اینکه تاکنون ۳۰ نفر از ۳۶ روحانی درخواست داده شده تایید شده و با حضور آنها موافقت شده است.

جنتی‌پور، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه‌ای با حضور روحانیون و مبلغان در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان در ایام محرم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بصیرت افزایی، دشمن شناسی، استکبار ستیزی و تبیین اهداف نهضت عاشورا و قیام امام حسین «ع» را از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی در استان عنوان کرد و بیان داشت: هیات‌ها و روحانیون مبلغ باید توجه کافی به این موضوعات داشته باشند.

وی در ادامه برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» را از برنامه‌های مهم دهه محرم بیان کرد و یادآور شد: این برنامه در نخستین روز این دهه برگزار می‌شود ضمن اینکه همایش «لبیک یا حسین» با حضور هیات‌های مختلف مذهبی در دومین روز از این دهه برگزار می‌شود.

این مسوول همایش «احلی من العسل» را از دیگر برنامه‌های مهم این ایام دانست و گفت: این برنامه به یاد و در سوگ حضرت قاسم «ع» با همکاری آموزش و پرورش در ششم یا هفتم محرم برگزار می‌شود.

جنتی‌پور همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان را از دیگر برنامه‌های مهم و مورد توجه به مناسبت ماه محرم عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه مهم نیز روز ۱۲ محرم در امامزاده سلطان مهدی «ع» دهدشت برگزار می‌شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.