توصیه‌های مهم اردلان زینل‌زاده به مدیرعامل نفت و گاز گچساران

اردلان زینل زاده از فعالان سیاسی شهرستان های گچساران و باشت در یادداشتی خطاب به مدیرعامل نفت و گاز گچساران نوشت:

این روزها شاهد تغییراتی در مدیران صنعت نفت گچساران هستیم فارغ از جناح بندیهای سیاسی و اینکه کدام مدیر عزل و چه فردی منصوب میشود،چند نکته را خدمت همشهریان عزیز،پرسنل خدوم صنعت نفت و جناب آقای کمالی مدیر عامل محترم عرض میکنم

۱_اول اینکه خدمت مدیران عزل شده عرض خسته نباشید و خطاب به مدیرانی که اخیرا منصوب شده اند آرزوی توفیق دارم

۲_شرکت نفت از دیر باز تا یکی دو دهه پیش ، ساختاری نظام مند مبتی بر شایسته سالاری در انتصابات و فارغ از قومیت گرایی و سیاسی نگری بوده و به نسبت ، کارآیی و بهره وری قابل توجیح داشته .

۳- جابجایی در زیرمجموعه حق هر مدیری است اما جابجایی باید منجر به کارایی بالاتر شود و این مهم تنها با شناخت تمامی زوایا ، اجزای مجموعه و نقاط قوت و ضعف نیروهای سازمان میسر میشود که قطعا برای یک مدیر جدید خارج از مجموعه این شناخت طی یک هفته و ده روز حاصل نخواهد شد ولی متاسفانه در نفت گچساران پس از انتصاب مدیر عامل جدید که اتفاقا هیچ شناختی از نیروی انسانی زیر مجموعه ندارد ، جابجایی ها تنها پس از یک هفته آغاز گشت ، لذا از آقای کمالی انتظار می‌رود مداقه بیشتری در این مهم بکار گمارند.

همکاری منطقی مدیران اجرایی و سیاسی اجتناب ناپذیر است و لازمه ی توسعه اما اینجانب به تجربه دریافته ام همیشه فشارهای سیاسی وجود دارد ولی هیچگاه نام نیک در مدیریت و تحول در سازمان از مجرای بندگی و گوش به فرمانی سایرین حاصل نشده . جناب آقای کمالی ، کمالی و جمالی در این شیوه مدیریت وجود ندارد .

۴- همانطور که چینش مدیران زیر مجموعه حق مدیر ارشد سازمان است پاسخگویی نیز وظیفه مدیر ارشد میباشد در رویکرد انقلابی هم واگذاری حق انتخاب زیر مجموعه و هم فرار از پاسخگویی آتی رفتاری غیر قابل قبول شمرده شده و شان مدیریت را به کارگزار تنزل میدهد .

چون مدیر اختیار دارد ، تصمیم میگیرد و عمل میکند و در نهایت پاسخگوست اما کارگزار تابع دستورات است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی کار میکند و خارج از آن پاسخگویی ندارد.

مواظب باشیم برای نیل و حفظ کرسی‌ها شانیت خود و جایگاهها را مخدوش نکنیم.

در پایان فراموش نکنیم ، شانیت ما باید به جایگاهها ارزش دهد جایگاه ارزش آفرین نبوده و نیست.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.