کهگیلویه و بویراحمد روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه میزبان رئیس جمهور و هیات دولت است

رئیس جمهور

رئیس جمهور و هیات دولت پایان هفته آینده در سفری دو روزه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.

به گزارش دنا نما، طبق خبری که رسانه‌ها به نقل از معاون اجرایی رئیس جمهور منتقل کردند کهگیلویه و بویراحمد روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه میزبان هیات دولت خواهد بود.

اما در ششمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم سفرها که به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود قرار است چه پروژه‌هایی در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شود.

طبق اعلام استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این سفر ابر پروژه پتروشیمی گچساران که در دولت‌های گذشته همواره وعده افتتاح آن داده می‌شد در سفر هفته آینده دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌ای که ساخت و تکمیل آن ۱۹ سال به طول انجامید و اشتغالزایی خوبی به همراه خواهد داشت.

ابر پروژه سد چم شیر دیگر پروژه افتتاحی در سفر رئیس جمهور است،پروژه‌‌ اقتصادی تحول آفرینی که نشانگر عزم دولت سیزدهم برای کشاورزی پایدار در این استان و دیگر استان‌های جنوبی کشور است.

افتتاح رسمی جاده ملی پاتاوه به دهدشت پس از ۲۸ سال از دیگر پروژه‌های افتتاحی در سفر رئیس جمهور است که به گفته سید علی احمدزاده عصر روز ۲۲ تیرماه با حضور آیت‌الله دکتر رئیسی به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

پاتاوه به دهدشت پروژه ملی است که در سفر سال ۱۳۷۳ رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد اما عملیات اجرایی آن در سال ۷۴ آغاز شد، پروژه‌ای که به طول ۱۳۶ کیلومتر طراحی شده است.

بازگشت به کار کارخانه قند و افتتاح نماد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری جشن احیاء واحدهای صنعتی از دیگر پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان است.

دیدارهای مردمی، دیدار با نخبگان و علما و دیدار با عشایر از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور است.

ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود چندین پروژه تحول‌زا در این سفر کلنگ‌زنی شود که پتروپالایشگاه گچساران، میدان گازی مختاری، پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام از جمله این پروژه‌ها است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.