ابراز نگرانی از مسدود شدن جاده‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اولین بارش

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اغلب جاده‌های استان روستایی بوده و با اولین بارش مسدود می‌شود.

به گزارش دنا نما، علی محمد روستا در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: اغلب جاده‌های استان روستایی بوده و با اولین بارش مسدود می‌شوند که باید از هم اکنون تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به مردمی در مناطق روستایی اندیشیده شود تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی برنامه ریزی لازم برای اقدامات پیشگیرانه حوادث غیرمترقبه به خصوص بارش های سیل آسا در استان را ضروری دانست و افزود: طبق اعلام اداره کل هواشناسی بارش‌های پاییزی امسال بیشتر از نرمال و زودتر از موعد پیش بینی شده و اواسط آبان ماه هم شروع می‌شود.

روستا ابراز کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان می‌طلبد دستگاه‌های عضو ستاد بحران از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌های، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌ها با آغاز فصل سرما علاوه بر پیشگیری‌های لازم در آماده باشد کامل باشند تا در زمان بارش‌ها غافلگیر نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به اینکه اغلب جاده‌های استان روستایی است و با اولین بارش مسدود می‌شوند تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به مردمی در مناطق روستایی اندیشیده شود تا با مشکلی مواجه نشوند.

روستا بیان کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان، آخرین وضعیت جوی استان و زمان بارش‌ها اطلاع‌رسانی شود تا مردم از حضور در مکان‌های پر حادثه که زمینه ساز تلفات و حوادث ناگوار است اجتناب کنند.

وی به خسارت سیل مانسون پارسال اشاره و عنوان کرد: سیل سال گذشته بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی و راه های روستایی وارد کرد و در همین زمینه پنج هزار و ۲۰۰ پرونده خسارتی تشکیل شد که از این تعداد سه هزار و ۳۲۶ پرونده با اعتبار ۲۴۶ میلیارد تومان به بانک‌های استان ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سال زراعی گذشته سال پر بارشی بود که از تجربیات خوب سال گذشته در آستانه فصل سرما و خدمات رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

علیرضا نیک روز خاطرنشان کرد: برخی از مناطق استان از جمله روستاهای بخش زیلایی و جوکار در مارگون با اولین بارش برف مسدود می شوند و تا چند ماه از سال ارتباط آنها با شهر قطع می‌شود و به وسیله بالگرد به آنها خدمات‌رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در اولین بارش برف سال گذشته موجب قطعی چند ساعته برق و مشکلات زیادی برای مردم در مرکز استان شد عدم هرس به موقع درختان بود که امسال هرس درختان به موقع انجام شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.