شهر یاسوج با کمبود مسجد مواجه است/ ایجاد انجمن خیرین مسجد ساز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج با کمبود مسجد مواجه است.

به گزارش دنا نما، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: شهر یاسوج دارای ۲۲ مسجد بوده که با کمبود زیرساخت مواجه هستیم.

نصیر الاسلامی تصریح کرد: انجمن خیرین مسجد ساز در شهر یاسوج فعال خواهد شد و شهر یاسوج باید بیش از ۱٠٠ مسجد داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه وقف، ابراز داشت: برنامه‌های هفته وقف از دهم تا ۱۶ مهر ماه برگزار می‌شود.

نصیر الاسلامی گفت: دهم مهرماه برابر با شانزدهم ربیع‌الاول، به عنوان وقف، رسانه، ترویج فرهنگ وقف و یازدهم مهرماه میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) به عنوان روز وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره معصومین نامگذاری شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: چهارشنبه دوازدهم مهرماه به عنوان وقف، اقتصاد پایدار، رشد تولید و پنج شنبه سیزدهم مهرماه به عنوان روز وقف، امامزادگان، ترویج فرهنگ زیارت است.

وی ابراز داشت: جمعه چهاردهم مهرماه بیست ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، حمایت از خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، شنبه پانزدهم مهرماه وقف، حمایت از نخبگان علمی و دانش بنیان‌ها و روز یکشنبه شانزدهم مهرماه، بیست و دوم ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، سلامت جامعه، تکریم واقفین و خیرین نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سالانه، گفت: برنامه‌های فرهنگی ما با طرح آرامش بهاری آغاز می‌شود و تمام مناسبت‌ها در محور برنامه‌های فرهنگی ما دیده می‌شود.

وی افزود: مسابقات قرآنی در سطح استان اجرایی شده و تجلیل از نفرات برتر را داشتیم.

نصیر الاسلامی از فعال سازی پروژه خلیج فارس یاسوج خبر داد و بیان کرد: ظرفیت پارکینگ، تجاری و فرهنگی در این مهم دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: این پروژه تا ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

نصیر الاسلامی با تاکید بر آمار سامانه، ابراز داشت: ۲۲۵ بقعه و امام زاده در استان ثبت شده است و یکهزار و ۱۰۶ مسجد و ۱۴۴ حسینیه در استان داریم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.