برخی کاندیداها از هم اکنون می‌گویند ما برنده انتخابات هستیم/ کاندیداها در چارچوب قانون رفتار کنند

دبیر ستاد انتخابات دوازدهم مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کاندیداها مثلا از هم اکنون می‌گویند ما برنده انتخابات هستیم در حالیکه هنوز چهارماه تا برگزاری انتخابات مانده و سئوال ما از این کاندیداها این است که با چه معیار و ملاکی می‌گویید برنده انتخابات هستیم.

به گزارش دنا نما، سیدجواد هاشمی مهر با بیان اینکه تا زمان برگزاری انتخابات سالجاری، چهار ماه دیگر وقت باقی است و شرایط تایید و رد صلاحیت‌ها کاندیداهای انتخاباتی هم از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت هنوز مشخص نشده است، گفت: متاسفانه برخی کاندیداها با طرح موضوعات و سخنانی خلاف قانون، خود را از هم اکنون پیروز قطعی انتخابات امسال می‌دانند و این در حالیست طرح چنین موضوعاتی علاوه براینکه خلاف قانون بوده و می‌تواند و بسترساز تنش های احتمالی اجتماعی در آینده باشد از سویی جُرم انتخاباتی نیز بشمار می رود.

وی افزود: ما همواره به کاندیداهای انتخاباتی توصیه کرده‌ایم مسائلی را در بین مردم مطرح کنند که امکان تحقق آنها وجود داشته باشد و از سویی باعث ناراحتی و ناامیدی مردم از نظام نیز نشود.

دبیر ستاد انتخابات دوازدهم مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از کاندیداها مثلا از هم اکنون می‌گویند ما برنده انتخابات هستیم در حالیکه هنوز چهارماه تا برگزاری انتخابات مانده و سوال ما از این کاندیداها این است که با چه معیار و ملاکی می‌گویید برنده انتخابات هستیم؟

هاشمی مهر با طرح این سوال که آیا این نوع سخن گفتن برای کاندیدا و حامیان او، توهم زودرس پیروزی در انتخابات بدنبال نخواهدداشت؟ گفت:ما می گوئیم طرح چنین موضوعاتی هم برای خود کاندیدا توهم پیروزی ایجاد می کند و هم برای مردمی که می خواهند به او رأی بدهند توهم بدنبال خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه، ما از این توهمات ضربه خورده‌ایم و بدلیل همین توهمات گاها کشور را تا ماه‌ها دچار مشکلاتی می‌کنند، اظهار داشت: همواره از کاندیداهای انتخاباتی خواسته و می خواهیم که در چارچوب قانون رفتار کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی کاندیداها اگر بخواهند از همین الان با رفتارهای غیرواقعی پیش بروند، قطعا نتیجه نمی‌گیرند و ممکن است بدلیل همین توهمات، جامعه ما را دچار برخی بحران‌های اجتماعی بکنند.

هاشمی مهر با تاکید براینکه، کاندیداها باید به خصایص اخلاقی در وعده‌های خود با مردم دقت کرده و به صداقت سخن بگویند، یادآور شد: این افراد باید تنها به ارائه برنامه‌های و توانمندی‌های خود پرداخته و حرف‌هایی را که بر اساس حدس و گمان است مطرح نکنند که باعث تصورات غیرواقعی و توهم برای خود و حامیان شان شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.