۵ قطعه پرنده ضبط شده در طبیعت “دنا” رها شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه قطعه “کبک” و ۲ قطعه “سهر طلایی” که از خانه یک متخلف کشف شد در طبیعت “دنا” رها شدند .

به گزارش دنا نما؛ اسلام جاودان خرد با اشاره به گزارش های دریافتی طبیعت دوستان اظهار کرد: پس از اطمینان از صحت و سقم گزارش مردمی مبنی بر نگهداری تعدادی کبک و سهره محبوس شده در منزل متخلفی در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد، با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی پرنده های حبس شده در قفس کشف و ضبط شدند.

وی ادامه داد: با تشخیص ماموران و کارشناسان این اداره مبنی بر بازیابی سلامت کامل این پرنده ها، در نهایت پرنده ها به دامان طبیعت برگردانده شدند.

وی تاکید کرد: مطابق با قانون، خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده و متخلفین زیست محیطی با تشکیل پرونده برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می شود.

ابتدای ماه جاری نیز ۹ قطعه پرنده “سهره طلایی” که با اجرای دستور قضایی و طی حکم تفتیش از منزل متخلفی شد در دامان طبیعت رها شدند.

کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است حدود یک سوم از مساحت استان را ناهمواری ها و ۸۰ درصد مساحت آن جنگل و مرتع تشکیل داده است.

هفت منطقه حفاظت شده با مساحت ۱۸۰ و ۷۶۳ هکتار بنام های “دنا” با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، “دنای شرقی” با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، “خاییز سرخ” با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، “خامی” با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، “دیل” با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، “سولک” با ۲ هزار و ۴۲۸ هکتار و “سیوک” با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

این استان ۶ منطقه شکار ممنوع شامل: “کوه حاتم تلرش” حد فاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، “پادنای سمیرم”، “ماغر” در شهرستان بهمئی، “لار” در شهرستان باشت، “خرم ناز” در بویراحمد و “کوه اشکر” در شهرستان چرام است.

کهگیلویه و بویراحمد یک پارک ملی “دنا” با وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار دارد اگرچه در این خطه پناهگاه حیات وحش یا زیستگاه‌های نمونه جانوران وحشی و اثر طبیعی ملی، پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی جانوری کم‌نظیر نیست.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.