مهاجرت از روستاها به شهر در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزایش مهاجرت از روستا به شهرها و حاشیه شهرهای این استان نگران کننده بوده و باید برای مهاجرت معکوس تدبیری کرد.

به گزارش دنا نما، علی‌محمد روستا در ششمین جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری ،شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست بر توجه به اقتصاد و اشتغال در مناطق روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: بیشتر جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند که همین موضوع می‌طلبد برای جلوگیری از مهاجرت، به اشتغال در روستاها توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه امور زیربنایی در روستاها برای ایجاد اشتغال پایدار از برنامه های اولویت دار امسال استان است، عنوان کرد: روستاها به عنوان مهمترین مراکز و محل برای تولید بوده و توجه به مناطق روستایی علاوه بر رفع محرومیت این روستاها به توانمند کردن مردم کمک می‌کند تا به یک درآمدزائی خوبی برسند.

روستا با اشاره به اینکه عمده دلایل مهاجرت از روستاها به موضوع کار و اشتغال باز می گردد، ادامه داد: به همین جهت موضوع کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها در اولویت باشد چرا که افزایش مهاجرت از روستا به شهرها و حاشیه شهرهای این استان نگران‌کننده بوده و باید برای مهاجرت معکوس تدبیری کرد.

وی با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در جهت توسعه استان و کاهش هزینه ها در انجام‌ طرح ها ضروری است، گفت: رویکردها در مواجهه با طرح های اشتغالزایی و توسعه های پژوهش محور باشد و البته آماده تصویب طرح‌های علمی پژوهشی جهت توسعه استان‌ است.

روستا با اشاره به طرح‌های سرمایه گذاری شخصی در شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: این شهرستان با وجود داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف اما نیازمند توسعه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران واقعی همواره مورد تاکید استاندار است و بخش اقتصادی استان از کسانی که در راستای ایجاد اشتغال گامی بردارند حمایت می‌کند.

روستا با اشاره به احداث طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: پروژه‌های زیادی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان در حال احداث است که مسیر دسترسی به این واحدها تعیین شود.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.