اظهار نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در مورد حجاب

دنانما: حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با اشاره به آیات و روایات پیرامون حجاب و عفاف گفت: حجاب یک امر الهی بوده و بدحجابی نشأت گرفته از فکر و تفکر شیطانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنانما؛ وی افزود: حجاب در همه زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد؛ حجاب گفتاری، کرداری و نگاه و پوشش لازم و ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده تصریح کرد: امروز تلاش دشمنان در عرصه رواج بدحجابی در جوامع اسلامی تا حد قابل توجهی کارساز بوده و شرایط و وضعیت کنونی حجاب مطلوب جامعه اسلامی ما نیست.

کیانی‌اصل افزود: اگر به ریشه و تمدن حجاب در جامعه و خصوصاً تمدن ایران زمین نگاهی بیندازیم خواهیم دید که سابقه حجاب به سابقه و تمدن بشری برمی‌گردد.

وی افزود: تا قبل از کشف حجاب توسط رضاخان حجاب کامل در ایران و حتی بر زنان حاکمان ایرانی حکمفرما بود ولی با ورود این پدیده ننگین شاهد رشد بدحجابی از درون دستگاه حکومتی و خانواده شاه به جامعه هستیم.

امام جمعه لنده گفت: برخی فکر می‌کنند حجاب یک امر شخصی بوده در صورتی که حجاب یک امر اجتماعی است و باید همه در قبال آن احساس مسئولیت کنیم.

کیانی‌اصل افزود: حجاب در ادارات باید به عنوان یک مؤلفه مورد تأکید قرار گیرد و با برگزاری جلسات و ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل اداری در جهت جلوگیری از بدحجابی قدم برداریم.

وی یادآور شد: البته در سیستم اداری شهرستان لنده با توجه به فرهنگ دینی و مذهبی حاکم بر شهرستان کمتر بدحجابی مشاهده می‌شود ولی برای جامعه اسلامی ما همین کم هم خطرناک است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده به قانون برخورد با بدحجابی در جامعه اشاره و گفت: قاطعیت نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی باید عملیاتی شود.

کیانی‌اصل در ادامه به وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز ورزش و جوانان اشاره کرد و افزود: رویه حجاب و عفاف در این مراکز باید با جدیت پیگیری شود و حجاب اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: ابتدا باید حجاب اسلامی را در جامعه رواج دهیم سپس به دنبال چادر که حجاب برتر است باشیم.

محمد مرادی،فرماندار لنده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده نیز با اشاره به تأثیرگذاری حجاب و عفاف در شخصیت زن گفت: توجه به زن و جایگاه آن در خانواده ایرانی از دیر باز وجود داشته است.

وی افزود: امروز با تلاش رسانه‌های غربی، انحرافاتی به جوامع اسلامی وارد شده که یکی از آن رشد و ترویج بدحجابی بوده است.

فرماندار لنده تصریح کرد: تلاش همگانی برای مقابله با بدحجابی در کنار اقدامات فرهنگی باید لحاظ و محور کار از خانواده شروع شود.

مرادی افزود: وضعیت حجاب و عفاف در شهرستان لنده مطلوب بوده ولی پیشگیری در این زمینه لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات و نهادهایی که بانوان در آن مشغول به کار هستند باید بستر لازم و آگاهی‌بخشی لازم را در خصوص رعایت حجاب و عفاف داشته باشند.

فرماندار لنده گفت: باید تلاش کنیم با رعایت قوانین به حجاب و عفاف ادارات ما خدشه‌ای وارد نشود.

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده هم در این جلسه یادآور شد: دشمنان هم در راستای رسیدن به اهداف خود همه تلاش و امیدش به همین مسأله حجاب و عفاف بوده است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم تقید به واجبات دینی را در جامعه نهادینه کنیم در آن صورت می‌توانیم حجاب و عفاف را در مسیر صحیح خودش هدایت کنیم.

الهی‌نیا در ادامه یادآور شد: بدحجابی پدیده‌ای وارداتی به شهرستان لنده بوده و دانشجویان و کسانی که از بیرون به این شهرستان مهاجرت کرده‌اند آن را به این شهرستان وارد ساختند.

رئیس دادگستری شهرستان لنده نیز در این جلسه با تبریک هفته بسیج گفت: قانون ضمانت حریم شخصی افراد بوده ولی آنچه فراتر از این حریم باشد تخلف از قانون شمرده می‌شود.

امیر حمزه بازیار افزود: بر اساس ماده قانون ۶۳۸ فعل و الفاظی که مخالف عرف باشد و تظاهر به مخالفت با شرعیات نماید با برخورد قانونی رو به رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب و بدحجابی تعاریف متعدد و متناسب با مناطق را در بر داشته و در منطقه عشیره‌ای و قومی و عشایری ما نباید اجازه ورود بدحجابی به شکل غربی داده شود.

بازیار تصریح کرد: حجاب و عفاف مرد و زن نمی‌شناسد همه ملزوم به رعایت آن هستند.

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: مقابله با بدحجابی با روش‌های فرهنگی باید پیگیری شود ولی استفاده از قانون در کنار آن باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.