امیر قلعه نویی و عال فروسی پور در برنامه نود

برنامه نود نام برنامه‌ای زنده‌ای است که دوشنبه شب هر هفته از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. بنیانگذار، مجری و تهیه کنندهٔ این برنامه عادل فردوسی پور و موضوع این برنامه درباره فوتبال ایران است.

در هر برنامه سؤالی به عنوان نظرسنجی یا مسابقه در برنامه مطرح می‌شود و در آن از بینندگان خواسته می‌شود تا پاسخ را به شمارهٔ ۲۰۰۰۹۰ بفرستند. این بخش از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌است تا کنون چند بار باعث تغییر در برخی تصمیمات مسئولان و سرنوشت برخی مسایل فوتبال ایران شده‌است. با اینکه این برنامه معمولاً نزدیک نیمه شب پخش می‌شود؛ اما همواره تعداد پیامک‌های آن در مقایسه با برنامه‌های دیگر بیشتر است. این برنامه رکورد بیشترین پیام کوتاه را در بین همهٔ برنامه‌های صدا و سیما با بیش از سه میلیون پیامک در اختیار دارد.
در ویژه برنامه‌ای با موضوع برکناری علی دایی از سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۱۲ فروردین ۸۸ و در یک مسابقه پیام کوتاه با عنوان علل ناکامی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی بیش از سه میلیون پیامک به پیامگیر برنامه ارسال شد.
همچنین در یک مسابقه پیام کوتاه که در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۰۹ با عنوان «آیا با رویکرد برنامه نود موافق هستید؟» که پس از صحبت‌های مخالفین برنامه برگذار شد، بیش از دو میلیون و صد هزار نفر شرکت کردند و بیش از یک میلیون و هفتصد هزار رأی موافق به برنامه ارسال کردند.
بیشترین پیام کوتاه مربوط به مرگ ناصر حجازی نزدیک ۵ میلیون بود در حالی که از ۳ ساعت پخش ۱ ساعت و نیم پیامک ۹۰ قطع شده بود.

اشتراک گذاری:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.